Vår livs resa

tisdag 7 oktober 2008 - torsdag 23 april 2009

[b]Äntligen![/b] I över ett år har vi planerat och längtat efter denna resan! Att bara få komma bort, se världen, träffa folk och ha det gött. Både Frida och Niklas är ju så kallade livsnjutare (speciellt NIklas) :) och det ska vi verkligen dra nytta av under våran resa. Vi kommer att flyga från Köpenhamns flygplats på tisdag kväll den 7 oktober. Därifrån flyger vi via London och Hong Kong till nordöstra Australien, till den lilla staden Cairns. Denna stad ligger alldelles bredvid det stora barriärrevet. Självklart måste vi utforska detta och därför ska Frida ta dykarcertifikat och NIklas ska utöka sitt. Därefter tar vi oss nedför Australien söstra kust. Vi hoppas på många vackra öar, hissnande äventyr och glada, goa människor. Efter en vild nyårsfest hos Luke nere i Ballarat, södra Australien tar vi oss till det vackra nya Zeeland. Det är vad alla säger i alla fall. Här har vi tänkt roa oss med delfiner, vulkaner och vem vet. Bungy jump kanske Hur många tror att vi vågar??? Vi ska även hälsa på LOtta som jobbar som au pair i Aukland. Niklas bror Andreas säger att bästa stället han varit på är Fiji. Därför har vi höga förväntningar på detta ställe. Paradisöar där ingen tid finns. De ringer i en klocka när det är mat. Däremellan kan man bara vara. Snorkla lite, bada lite och bara njuta... Härligt! Vi avrundar vårt livs resa med en tur upp till Asien också. Vi landar i Saigon,Vietnam och tar oss därifrån landvägen genom Kambodja bort till Thailand. Gott att ta dessa länderna på slutet i fall finanserna börjar gå dåligt... Hemresedatum är inte riktigt bestämt. Det märker ni helt enkelt. Det vi hoppas på är i alla fall att detta blir vårt livs resa.

Äntligen hemma igen
torsdag 23 april 2009 - Varberg, Hallands län, Sverige

NU alla som har varit nyfikna och undrat. Nu är vi hemma :) Broder Andreas och Linda kom och hämtade oss på flygplatsen och sedan åkte vi runt och överraskade våra chockade familjer. Trevligt värre och många goa kramar och glädjeskrik. Och man får väl säga att vi valt rätt dag att

Strandliv
torsdag 16 april 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Oj vad langesedan vi skjrev! Men det ar nog bara for att vi det for gött helt enkelt. Har hunnit avverka Ko Samui, Ko Lanta och Phi Phioarna de senaste veckorna. Mycket sand, salt och svett kan man saga. Och sen har vi ju forstass traffat grabbarna grus (Bulsa, Sebbe och Anders). Riktigt

Thailand!
fredag 27 mars 2009 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Antligen har vi kommit till Thailand! Kanns hur bra som helst. Har ar rent, (sanning med modifikation) nastan inga forsaljare och tiggare och vi kan ga tio meter utan att bli erbjudna en tuktuk eller motorbike. Kanns som vi ar i himlen. Nar vi anlant med flyget till Bangkok tog vi en lokalbuss

Tempel och frisorer
tisdag 24 mars 2009 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Nu har vi vart i Kambodja i tva och en hgalv vecka och det ska bli ganska skont att komma vidare till Thailand. Om ungefar fyra timmat tar vi flyget over till Bangkok och sen ser vi vart det bar av. I Sihanoukville trottnade vi valdigt snart pa alla forslajare pa stranden och flyttade till en

Solstolar och forsaljare
onsdag 11 mars 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Lite uppdateringar seh senast. Vi lever och har halsan. Aven om magen protesterar da och da. Efter badorten Nha trang tog vi nattbussen upp till Hoi an. Vietnams skraddarparadis. Och det var det verkligen. Och vlken mysig stad sen. Sma gator och massa restauranger utmed an. Vi at billig mat och