Äntligen hemma igen
torsdag 23 april 2009 - Varberg, Hallands län, Sverige

NU alla som har varit nyfikna och undrat. Nu är vi hemma :) Broder Andreas och Linda kom och hämtade oss på flygplatsen och sedan åkte vi runt och överraskade våra chockade familjer. Trevligt värre och många goa kramar och glädjeskrik. Och man får väl säga att vi valt rätt dag att

Strandliv
torsdag 16 april 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Oj vad langesedan vi skjrev! Men det ar nog bara for att vi det for gött helt enkelt. Har hunnit avverka Ko Samui, Ko Lanta och Phi Phioarna de senaste veckorna. Mycket sand, salt och svett kan man saga. Och sen har vi ju forstass traffat grabbarna grus (Bulsa, Sebbe och Anders). Riktigt

Thailand!
fredag 27 mars 2009 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Antligen har vi kommit till Thailand! Kanns hur bra som helst. Har ar rent, (sanning med modifikation) nastan inga forsaljare och tiggare och vi kan ga tio meter utan att bli erbjudna en tuktuk eller motorbike. Kanns som vi ar i himlen. Nar vi anlant med flyget till Bangkok tog vi en lokalbuss

Tempel och frisorer
tisdag 24 mars 2009 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Nu har vi vart i Kambodja i tva och en hgalv vecka och det ska bli ganska skont att komma vidare till Thailand. Om ungefar fyra timmat tar vi flyget over till Bangkok och sen ser vi vart det bar av. I Sihanoukville trottnade vi valdigt snart pa alla forslajare pa stranden och flyttade till en

Solstolar och forsaljare
onsdag 11 mars 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Lite uppdateringar seh senast. Vi lever och har halsan. Aven om magen protesterar da och da. Efter badorten Nha trang tog vi nattbussen upp till Hoi an. Vietnams skraddarparadis. Och det var det verkligen. Och vlken mysig stad sen. Sma gator och massa restauranger utmed an. Vi at billig mat och

Sotsur sas och motorcyklar
lördag 28 februari 2009 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Motorcyklar motorcyklar och ater igen motrocyklar. Det var vårat första intryck av Vietnam. I huvudstaden Saigon bor det ca 11miljoner människor och det finns ungefär 4 miljoner motorcyklar och mopeder. 3.5 personer dör varje dag i trafiken. I taxibilen (som vi prutat ner från 20dollar till

Bula Sydney
söndag 22 februari 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Hört att det snöar hemma. Härligt för er där hemma att äntligen få en vit, och bi\tande kall vinter. Vi är då tillbaka i Australien igen. Med 30graders värme. Känns nästan som hemma faktiskt. Man kan souvenirerna, Auborginkonst, flippflopps, koalor, prylar med vägmärkrn och

Hangmattor och snorkling
fredag 20 februari 2009 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Ah, nu har vi haft några riktigt lata och goa dagar. Här på Fiji råder nämligen Fijitime. Så i princip finns det ingen tid. Det mest användbara ordet pådetta örike är BULA. Betyder hej, skål och och använd flitigt av alla och envar. Det vi har tränat mest på är att ligga i de

Fiji
onsdag 11 februari 2009 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Nu har vi påbörjat nästa kapitel i vår resa. Inget mer bilkörande och ingen mer matlagning på ca 2.5 månad. Känns ganska bra! :) När vi landade idag på Fiji så regnade det. Lite besvikna pådet men det sägs att det ska bli fint väder i morgon igen. Bior på ett ställe som ligger

Svetten rinner
lördag 7 februari 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Harligt att höra att du tar hand om våra blommor Jocke. Eller är det månne faster Maggan som kommer och vattnar en gång i veckan...:) Visst e den vacker orkiden. Brukar blomma en till två gånger per år ungefär och då blommor den länge. Idag har vi lämnat tillbaks våran reskamrat