Florida+ Kryssning karibien

torsdag 28 augusti 2008 - tisdag 16 september 2008

Miami, Orlando, Fort Lauderdale, Miami, Key West, Miami, Puerto Rico, St Marteen, St Thomas, Miami.

Sista natten med gänget
lördag 13 september 2008 - Miami, Florida, USA

Idag har solen strålat på oss ute till havs. Men semester börjar gå mot sitt slut och det är sista natten med våra nya utrikiska vänner. Dagen spenderades vid poolen med bad drikar och glass. Vi gick upp på rummet ganska tidigt för att packa. När packningen var klar ställde man alla

Ute till havs
fredag 12 september 2008 - Miami, Florida, USA

Klockan var mycket när vi vaknade idag och det berodde på den mycket trevliga och sena natten det blev igår. Vi var på salsaaftonen vid poolen och sedan gick vi på discot. Klockan 03.00 var vi tillbaka på hytten och innan vi hade ätit vår nattamat var klockan plötsligt 03.30. Frukosten

Saint Marteen
torsdag 11 september 2008 - Marigot, Collectivity of Saint Martin, Saint-Martin

Idag har vi varit iland på Saint Marteen. När vi gick av båten tog vi båttaxi in till byn. Längs hela bygatan fanns en otroligt fin strand med turkosblått vatten. Vi började dagen med lite shopping. Idag var det bara Christopher som hade lyckan med sig och shoppade. Han hittade lite fina

St Thomas
onsdag 10 september 2008 - Marigot, Collectivity of Saint Martin, Saint-Martin

Oj vad trött jag var i morse. Klockan ringde vid 07.00 och det var dags att gå upp och äta frukost innan vi skulle gå i land på ST Thomas. Christopher var trött efter en hård festkväll med våra amerikanska vänner, så jag fick gå och äta lite själv. Efter frukosten gick vi av båten

Purto Rico
tisdag 9 september 2008 - San Juan, Puerto Rico

I dag skulle vi ha besökt Puerto Rico men på grund av orkanen Ike fick vi ta en annan rutt och hoppa över det. I stället har vi varit på båten idag och solat och badat. I kväll var det paradshow på deck 5 på båten. Vi tog sällskap dit med våra amerikanska vänner och efter det blev det