Vänta....
måndag 22 december 2008 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Nu sitter man här på arlanda och väntar på att pplanet till Örnsköldsvik ska avgå. Jag hade bokat in mig på planet som gick 16.20 men TAP ville inte avgå i tid från Lissabon så då jag hade fått mitt bagage på arlanda och tagit mig till terminal 4 så då hade planet gått. Smart som

Sista dagen...
fredag 19 december 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja då var man framme på sista dagen på praktiken. Det känns bra att den är över, men det känns ändå tråkigt att man måste åka hem. Det ska ändå bli skönt att få komma hem och fira jul och nyår. Praktiken som jag har haft här i Fortaleza Brasilien har varit bra. Jag har fått

Sista rycket
måndag 15 december 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja du, nu är det inte länge kvar innan jag åker hem, är inne på sista veckan nu. Det känns skönt att få fara hem snart, vill hem till julen. Jag vill sitta framför brasan och dricka glögg och äta pepparkakor. Jag vill sitta framför TV:n med familjen och dricka julmust och se på tv

Tiden går
tisdag 9 december 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Ja du nu är det inte så länge kvar innan man sitter i kalla Sverige igen med 40 lager kläder på sig. Det är ca 12 dagar kvar innan jag far hem och på ett vis så känns det skönt men på ett annat vis så skulle jag vilja vara kvar här ett tag till. Det känns skönt att få komma hem till

Paradiset
torsdag 4 december 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Jag har kommit till ett ställe som jag inte visste fanns. Ett ställe som inte vet vad stress är. Detta är ett paradis. Jag har hamnat i en by som heter Canoa Quebrada och ligger ca 15 mil söder om Fortaleza. Det går att ta sig hit med lokalbuss och det går även turistbussar som hämtar

This is Life
tisdag 2 december 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej hopp alla glada läsare. Jag sitter just nu på en Pousada i en liten by som heter Canoa Quebrada. Byn är inte speciellt stor och dom säger att det är en hippie by som folk upptäckte för ett X antal år sedan. En lärare från min skola är här och även två klasskompisar som har sin

Utflykt
onsdag 26 november 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

I går va jag på en dagsutflykt med tre busslass polacker. Det var en rolig resa, men det enda tråkiga med allt var att alla pratade polska bortsett från några få som pratade Engelska (bland annat några av guiderna). Det hela började med att jag var tvungen att stiga upp vid fyra på

Ny vecka
tisdag 18 november 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Då var man inne på en ny vecka. Har varit här i Brasilien i lite mer än 2 veckor och jag trivs som fisken i vattnet. Helgen var lugn jag gick till en galleria med massa affärer som ligger ca 15 minuters gångavstånd från där jag bor. Den var inte så speciell, det fanns massa kläder och

Varmt
torsdag 13 november 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Hej hopp. Nu var det några dagar sedan jag skrev sist men det har inte hännt så jättemycket. Jag har börjat min praktik och alla är jätte trevliga och jag försöker så gott jag kan att göra mig förstådd bland alla portugistalande brasilianare. Han jag har praktik hos han pratar svenska

Härligt
lördag 8 november 2008 - Fortaleza, Ceará, Brasilien

Sitter nu vid ett litet kafe och tittar utr över havet meddans mörkret faller, det är helt underbart. Än så länge så njuter jag utav fulla drag utav att vara i värmen och solen. Har bättrat på min solbränna lite och har även lyckats att bränna mig så nu får jag ta det lungt ett tag