Sydostasien

måndag 20 oktober 2008 - söndag 21 december 2008

Jag ska under 2 månaders tid ensam resa runt i Sydostasien. Här får ni läsa om mina försök och misstag.

Hjärndöd och onödig Hanoivistelse
söndag 14 december 2008 - Hanoi, Vietnam

Ja, min kropp verkade ju inte direkt gilla Hanoi...Jag hade hunnit vara i stan i en halv dag och besöka ett fängelse, ett museum och ett buddhisttempel innan jag helt plötsligt fick hög feber och efter det var ja så gott som sängliggande resten av vistelsen. Lyckades till och med få room

Ett kallt Hue
onsdag 10 december 2008 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Tre dagar i Hue. Första kvällen gick jag runt i staden och besökte marknaden där jag fick ett otroligt behov av två sidenskarfer. På kvällen upptäckte jag TVn i rummet och underhöll mej med discovery channel, national geographic och cartoon network. Dag två åkte jag på kryssning på

Cao Dai och Cu Chi tunnlarna
lördag 6 december 2008 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vaknade i Saigon av att min överpositiva, brittiska rumskompis steg upp. Halv 6! Det tog sedan en halvtimme för oss att gå de 400 metrarna till frukoststället eftersom hon stannade och pratade med varenda människa som erbjöd oss motorcyklar, solglasögon, turistturer, tidningar etc. Förstår

Senast aktiv - från Åbo, Finland
Singapore sling och singapore bling...
lördag 29 november 2008 - Singapore, Singapore

Av någon anledning vaknade jag redan klockan halv 7 och väckte förmodligen alla i rummet när ja tassade ut halv 8-tiden. Åt en ganska äcklig frukost på Subway och åkte sedan med metro och buss till Singapore Zoo. Djuren var helt ok även om vissa såg lite rastlösa ut. Såg två djurshower

Sipadan - himmelriket under ytan
torsdag 27 november 2008 - Semporna, Sabah, Malaysia

Fick i sista stund på onsdagskvällen veta att ja fick en plats till Sipadan oich lyckan var oändlig! Eftersom de inte hade tid att söka nytt tillstånd i mitt namn (alla måste ha personliga tillstånd) fick jag vara den amerikanska mannen Anjum Rokadia. Eftersom ja nu inte ser ut som en