Cheremshanka, Sibirien - Church of the last testament

måndag 1 juli 2002 - onsdag 31 december 2014

Här kan ni få reda på hur Simon, Andrei och jag har det och se våra senaste foton!

10 November
onsdag 10 november 2010 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Kara vanner! Idag lade sig forsta riktiga snon. Vi har haft en lang, varm och mycket fin host. Vanligtvis vid denna tiden ar det 10-20 minusgrader och snon ligger djup. Simon har varit alldeles lycklig att fa kora genom polar och lera pa garden, medan mamma tycker att det ar skont med snon som

18 Augusti
tisdag 24 augusti 2010 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Varje ar den 18 augusti firar vi Vissarions forsta predikan, som agde rum pa denna dag ar 1991. Detta ar firades hogtiden uppe I bergsbyn som vi kallar “Solstaden”, dar Vissarion bor och ett trettiotal andra familjer. Farden dit bestar av ungefar tva timmars bilresa genom skogen, och sedan vag

Juli är en fantastisk månad!
torsdag 15 juli 2010 - Cheremshanka, Tjeljabinsk, oblast, Ryssland

Trädgarden ger oss stora, söta jordgubbar som vi äter massvis av varje dag – mums! Det är inte lätt for en f.d. stockholmstjej/”författarinna” att vänja sig vid dagligt arbete i trädgarden. Men det blir ända roligare för varje år som går. Vem skulle väl kunna tro att en obotlig

Efter en lång vinter
torsdag 10 juni 2010 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Efter en lang vinter och kall var kom sommaren till oss over en natt. For bara tva veckor sen var det minusgrader pa morgonen — igar var det 35 grader i skuggan anda fram till kvallen. Under denna gassande sol har vi planterat ut paprika, tomat, gurka, kal och majsplantor i tradgarden, och satt

brrr!
torsdag 18 februari 2010 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

12 feb Nu har termometern visat mellan 30 och 45 minus I tva veckor. Det ar en lang koldknapp for dessa trakter, och denna vinter ar den kallaste pa manga, manga ar. Simon vaknar vid 7 pa morgonen och da gar vi upp och eldar I spisen. Jag satter pa mig vinterjackan och gar omkring I den for att

Cheremshanka, Sibirien - Church of the last testament

165 Bilder 3 Besökta platser 28 Dagböcker