måndag 2 februari 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Nu befinner vi oss antligen pa stranden i Thailand, rattare sagt pa Lonely Beach pa on Kho Chang. Vi kom hit i forrgar eftermiddag efter att ha rest i 26 timmar fran Chiang Mai (forst nattag, sedan buss och bat). Forsta natten har bodde vi i en budget bungalow vilket gick bra, men efter att ha bott

Trekking och kho Chang
måndag 2 februari 2009 - Bangkok, Thailand

söndag 25 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Sedan sist har vi hunnit med tva riktiga storstader, Sydney och Bangkok. Som ni kanske forstar ar bada dessa rejala kontraster mot p-vik, Visby och Nya Zeeland. Sydney var over forvantan da manga sagt negativa saker om staden. Det fanns en hel del fina byggnader och parker. Forsta dagen nar vi kom

Surfers paradis, Dream World och Fraser Island
fredag 16 januari 2009 - Fraser Island, Queensland, Australien

Efter att ha lamnat Byron bay dar vi trivdes valdigt bra, da det va en liten mysig stad aven om den va valdigt turistig, va vi inte sa vansinnigt imponerade av Surfers Paradis som ar en mindre version av Las vegas vid stranden. Det enda dar som verkligen imponerade pa oss var att nar vi kom med

Solbrand i Byron Bay
lördag 10 januari 2009 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej! Sen sista gangen jag skrev har vi hunnit med en hel del spannande saker. Vi avslutade Nya Zeeland resan i Christchurch som var en mycket trevlig och vacker stad. Den var till stor del inspirerad av britterna sa det va fullt med pampiga byggnader overallt och fina parker. Var fria dag i