Kambodja

onsdag 24 december 2008 - fredag 9 januari 2009

Vår första resa utanför europa. Kambodja here we come :) Phnom penh , Angkor wat och Sihanouk ville.

Dag 14, Sihanoukville (på resande fot)
torsdag 8 januari 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Hej! Idag börjar våran resa hem...vi har räknat ut att när bussen går härifrån sihanoukville så kommer det att dröja 24 h innan vi är i sthlm. Bussresan till Phnom Penh tar ca 5h med ett stopp för att sträcka på sig. Men det finns ju iaf en hel del att se längst vägen:) På denna

Dag 13, Sihanoukville
onsdag 7 januari 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Hej! Idag har det varit våran sista heldag här i Kambodja, lite sorgligt faktiskt, men samtidigt har vi börjat att längta hem lite, eller vi har iaf börjat längta efter myggfria kvällar, ost på mackan och såklart våran lilla gröning:) Idag hade vi tänkt att sova lite längre men vi

Dag 12, Sihanoukville
tisdag 6 januari 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

En skon slappardag! Idag har hela dagen gatt at till att ligga pa stranden. Vi har kopt en fjaderboll som vi kastat gris med i vattnet, valdigt manga timmar. Idag var aven forsta gangen vi bestallde en kokosnot, den var val sadar god eftersom den var ljummen. I vattnet hade vi aven en fisk som

Dag 11, Sihanoukville
måndag 5 januari 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

En dag pa stranden. Idag har vi latat oss pa stranden, spelat ett valdigt bra strandspel... Yatzy! Vi har dock en tarning for lite som vi glomt i Sverige... men vi har fatt upp en bra taktik. Har aven fatt en kattkompis som tycker om att leka med vara skor. Alla katter har nere har fatt sin svans

Dag 10, Sihanoukville
söndag 4 januari 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Snorkling och goa strander! Idag har vi varit ute med hela den svenska gruppen pa en egenarrangerad tripp. Vi samlades vid stranden klockan 8 da avfarden skulle ga till tre olika stallen dar vi kunde snorkla och bada. Detta var ett utmarkt tillfalle att testa var nya kamera. Den fungerade bra i