Apor i Afrika

måndag 26 januari 2009 - tisdag 10 februari 2009

En mamma och tre syskon kollar läget i Sydafrika.

kor och dans
tisdag 3 februari 2009 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Resan rullar på och listan på erfarenheter bara ökar. En kväll åkte vi på nattsafari, det var fräckt! Det blev sakta mörkt ute och vi åkte runt och kollade på de olika djuren som vi fick syn på. När det var helt mörkt ute så kom plötsligt ett stort lejon ut på vår grusväg. Vi fick

lejonandedrakt...
söndag 1 februari 2009 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Jag har gatt och funderat i nagra dagar nu pa att bli ett lejon i mitt nasta liv. De verkar ha det ratt bekvamt dar de ligge och gassar pa savannen. Imorse ringde klockan vid 4, for att vi skulle upp innan solen pa en buschwalk. Vi vandrade i buschen i tre langa timmar for att se soluppgang och

safari och savann
torsdag 29 januari 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Halla SVERIGE! Forsta uppdateringen fran Sydafrika. Har ar det grymt grymt grymt! Vi har bara varit pa plats i tva dagar, men har hunnit med en himla massa. Visserligen sa ringer vackarklockan vid fem pa morgonen, sa vi spiller ingen tid precis. Igar var vi ute pa safari pa savannen i Krugerparken

forresten...
torsdag 29 januari 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hur manga ganger har du forestallt dig om hur det skulle vara att nagon star och moter dig pa flygplatsen med en skylt med ditt namn pa? Sa som de gor pa film? Jag vet hur det kanns =) Steven stod t.o.m. med en svensk flagga plus vara namn! Har du nagongang funderat over hur det kanns att sitta i