SWY21! Route; Japan-Vanuatu-Tonga-New Zealand-Vanuatu-Japan

lördag 17 januari 2009 - onsdag 4 mars 2009

SWY21 - Ship for World Youth - ett evenemang som anordnas och finansieras av den japanska regeringen. Varje år sedan 1988 har ett antal olika nationer världen över inbjudits att delta, och Sverige har varit med tre gånger hittills. Syftet med det hela är att öka förståelsen för Japan, främja interkulturella relationer, skapa globala nätverk m.m. Vilken grej!

Nya Zeelandrapport var det här :)!
måndag 27 juli 2009 - Falköping, Västra Götalands län, Sverige

Kia ora folks! Nu är det dags för en presentation av landet som av många förknippas med kiwifågeln, kiwifrukten, äpplen, ormbunksblad, maorifolket, vin, Manukahonung och en glass som heter Hokey pokey. Jo men visst – här kommer New Zealand! Nya Zeeland. Så långt bort från kära Svea

Tongarapport vad det här :)!
fredag 17 juli 2009 - Falköping, Västra Götalands län, Sverige

Goddagens alla readers! Nu minsann – dags för Tonga! Tonga! Happy happy Tonga (står på många vykort osv – kanske en sorts nationalslogan?)! Ett örike, ’a South Pacific island nation’. Beläget norr om Nya Zeelad och öst om Fiji (vi tuffade ju förbi Fijiöarna – ni kan tro att

Vanuaturapport var det här!

Hej på er i värmen, alla kända och okända läsare! Ja nu – nu – är det äntligen dags för fortsättning på mina skriverier. Det senaste halvåret har nog varit det mest hektiska i mitt liv, och för två veckor sedan var jag glad att jag fick dammsugit hemma. Det låter kanske konstigt,

En samling bokstäver :)
torsdag 19 februari 2009 - Vila, Shefa Province, Vanuatu

Halloj alla läsare! Nu är jag åter i Vanuatu, världens varmaste vattenfuktiga vänliga Vanuatu.... Jisses alltså. Hursom - nedan finner ni en samling rapporter om allt möjligt. Trevlig läsning! Goddagens Kia Ora alle man på däck och land och var ni än befinner er! Nu är det dags för

Gott och blandat - R vs L
fredag 13 februari 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Halloj alla! Nu äntligen har jag både tid och möjlighet att uppdatera min sida. Sitter på ett internet café i Auckland, Nya Zealand, och kommer nu att ladda upp så mycket jag hinner. De inlägg som kommer idag har jag skrivit tidigare ombord på Nippon Maru. De är av lite kåserikaraktär

SWY21! Route; Japan-Vanuatu-Tonga-New Zealand-Vanuatu-Japan

153 Bilder 4 Besökta platser 11 Dagböcker