Australien, Nya Zeeland och Thailand

fredag 20 februari 2009 - fredag 17 april 2009

Erik, Tea, Karro och Jonas är ute på långresa

Ao Nang
måndag 13 april 2009 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla, Tänkte bara meddela att vi har det jättebra här nere i Ao Nang. Vi märker inget av oroligheterna i Bangkok. Idag är det Songkla (nyår) och då är det vattenkrig nere på huvudgatan. Alla kommer att springa runt med vattenpistoler så det gäller att klä sig i badkläder. Vi

Ao Nang
lördag 11 april 2009 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla, Nu har vi varit i Ao Nang, Thailand i ett par dagar och vi har det mycket bra. Vädret kunde varit lite bättre för det regnar lite varje dag. Det är dock skyfall som bara varar i ca en timme sedan brukar det spricka upp igen. Familjen har nu livit mycket större för nu har vi

Brisbane
söndag 5 april 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Hej alla, har nu landat i Brisbane, i Australien. Tillbaka dar resan borjar och det kanns helt ok. vi har varit pa Austaliens Zoo, ett helt fantastiskt stalle dar djuren hade det fantastiskt bra. Detta Zoot skapade krokodilmannen Steve Irving, som dog av en stingrocka ett par ar sedan sa att nu

Kuala Lumpur

Hej, resan tog 8 timmar och Tea var jatte duktig, Erik tittade pa film den mesta vagen sa att vi ar hur glada som helst. Det svaraste ar tidsomt\stallningen, Malaysia ar 3 timmar fore Australien. Men nu ar vi har igen och det kanns bra. Vi bor pa ett helt ok hotell men nar vi hade checkat in sa sag

Picton
onsdag 1 april 2009 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Hej, har kommit till Picton. Mestadels for att vi ksa ta baten tillbaka till Wellington i morgon och att det inte ska bli for stressigt. Men har ar det jatte mysigt. Vi har lekt hela eftermiddagen pa en lekplats vid hamnen. Har haft picnic i graset, (Erik alskar picnic) solen stralade pa oss och