Bergsgorillor i Rwanda-Uganda

fredag 10 juli 2009 - onsdag 5 augusti 2009

Med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda för att se bergsgorillorna, sedan vidare till Etiopien.

Fika hos Teddy, marknad och Lucy
onsdag 5 augusti 2009 - Addis Abeba, Etiopien

4 aug Vill passa på och tacka för alla inlägg och grattishälsningar. Jag hade tur som fyllde år i Etiopien eftersom de har annan tidräkning där så nu är jag 8 år yngre. Bara så ni vet! 45 minuter tog det med flyget från Bahir Dar till Addis Ababa. Smidigt, förutom att det behövs 2

Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Gelada baboons och mera kyrkor
måndag 3 augusti 2009 - Addis Abeba, Etiopien

1 aug Idag startade vi riktigt tidigt. Upp kl 5 för frukost och vi akte iväg i vår toyotabuss kl 6. Det var jättefint väder och vi åkte 132 km på leriga, knaggliga vägar genom ett vackert landskap. Det är fruktansvärt fattigt här men folk är glada och vinkar hela tiden till oss. Vi

Rafting och maskerad
måndag 3 augusti 2009 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Oj, sa mycket det har hant. Skrev ett inlagg for nagra dagar sedan, men ser nu att det inte publicerats :-( 25 juli Malin och jag tog MC tillbaka till campen fran Jinja. Hade missat att ta reda pa adressen till campen, men det ordnade sig i alla fall. Tur vi kom tillbaka innan det blev morkt. 26

Jinja till Kampala
måndag 3 augusti 2009 -

27 juli Vi packade ihop och skulle kora till Kampala igen, men stannade till for att kolla Micke, Sebastian, Malin, Madeleine och Tim som skulle hoppa bungyjump. Det var ett 44 meters torn och det sag verkligen harligt och haftigt ut. Nar vi kom till Kampala hoppade Malin, Annika och jag av inne i

Klippkyrkor
måndag 3 augusti 2009 - Lalibela, Amhara, Etiopien

28 juli Vaknade av varldens stortregn. Inget tak var uppsatt sa taglaget borjade stoka och lagga pa tak tidigt sa det var lika bra att stiga upp. Vid frukost blev jag uppvaktad med snag och jag fick tre tragorillor. Jag blev verkligen overraskad och jatteglad. Vi tomde bada bussarna och stadade