Hemma igen :( :)
onsdag 29 april 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jaha då var man tillbaka i Skåne igen. Gårdagen började jag och Amanda med att åka till judiska museet. Där kan man bland annat se 2000 år av tysk-judisk historia, mycket om förintelsen och Hitlers tillvägagångssätt när han skulle få fram den "perfekta" rasen. Det var väldigt mycket

Underbara Berln
måndag 27 april 2009 - Berlin, Tyskland

Hej allihop! Nu har vi varit i Berlin i snart 2 dygn. Vi kom hit igar klockan 06.05 pa morgonen efter en resa som började kl 21.30 pa fredagskvällen, med bat och tag. Jag lyckades inte sova en blund sa man kände sig ratt sleten. Lördagen började med handfatsdusch pa stationen och sen bar det

Sol, o inte sa vilse i Berlin längre.
måndag 27 april 2009 - Berlin, Tyskland

Tjoho! Det har vart underbart väder och sol hela tiden vi varit här och jag är faktiskt jääätte brun! :) Klockan 21 pa kvallen kan man ga runt utan jacka utan att frysa ;) Det är ett riktigt bra gäng jag reser med, alla fran skolan som jag brukar hänga med är med pa resan. Dagen började

Snart så!
fredag 24 april 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jaha, då ska man ut och resa igen, dock inte så långt och länge den här gången. Om ett dygn är jag och ca 30 andra skolkamrater på tåget på väg ner till Tysklands huvudstad Berlin. Såhär ett dygn innan har jag faktiskt nästan packat ner allt.. tidigt för o vara jag.. Ni får ha det

På äventyr med skolan/istället för Egypten.

0 Bilder 2 Besökta platser 4 Dagböcker Till resan