Egypten - Sharm el Sheik

lördag 21 mars 2009 - lördag 4 april 2009

Vi har tänkt oss två veckor med sol, bad, dykning och äventyr. Basen kommer vi ha i Sharm el Sheik, men känner jag oss rätt så lär vi inte hålla oss där hela tiden. Time will tell.

Tack för alla kommentarer!
tisdag 7 april 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är vi hemma igen hyfsat utvilade för inte har det varit någon särskild stress under våra två veckor. Allt har gått bra och vi har mått bra hela tiden (tack och lov finns handdesinfektion och antibiotika att äta profylaktiskt). Kan alla gånger rekommendera alla snorkel- och

Om vi vore egyptier
onsdag 1 april 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Bjorn Jag skulle r;ka vatten pipa och kora bil som en tok, pa hoger eller vanster sida spelar ingen roll och usvangar skulle jag gora var tionde minut. Tuta nar jag ser en annan bil och nar jag vill om eller bara for att visa att jag finns. Atta fruar och nagra kameler skulle sta hemma i min hydda

Dagens dyk
onsdag 1 april 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Vi har sparat det basta till sist. I dag bar det av till Dahab ca 90 km norr om Sharm. Dar kretsar allt kring dykning och det mesta runt Blue Hole. Blue Hole ar som en krater i revet och har fatt sitt namn fran det bla skenet i vattnet. Kratern ar ca 50-100 m bred och 150 m djup och pa utsidan av

Under vatten
måndag 30 mars 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Vi har nu gjort vara forsta dyk. Lika harligt som vi minns det. Nar man inte dykt pa ett ar sa maste man gora ett checkdive vilket kandes lite pirrigt. En annan typ av vatten, kallare, och en heltackande vatdrakt gor att kanslan blir lite annorlunda. Vi fick ialla fall hora att vi trots strax under

Snorkling
måndag 30 mars 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

I dag har vi legat pa stranden och salat. For att kyla av oss gar vi nagra ganger om dagen ner och snorklar. Reven borjar precis utanfor stranden, tyvarr trampar ryssar och ovriga turister rakt over dem. Vi haller oss dock i horisontallage for att se vad som finns under ytan. Forsta turen forra