Gambia 2009

måndag 16 mars 2009 - tisdag 7 april 2009

Semester i Gambia

Måndag 6 april
måndag 6 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Efter en sista promenad på stranden, packade vi färdigt och tog den sedvanliga avreselunchen bacon, ägg och pommes frites. Buba hämtade oss och innan han körde oss till flygplatsen. lämnade han över en present som han låtit en bekant i sin by göra till oss (se foto). Planet kom iväg ca

Lördag 4 april
lördag 4 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Kl 10 hämtade Buba oss och vi åkte till hans compound och träffade familjen. Muren var i stort sett klar. Det fattades bara att sätta några stenar + stolparna till porten och själva porten. Förberedelserna för lunchen var i full gång. Fisk, ris, grönsaker, kryddor mm. Intressant att

Torsdag 2 april
fredag 3 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Äntligen fick jag in anteckningarna i resdagboken. Det blev en heldag på solsängarna på stranden med var sitt glas färskpressad grapejuice. Buba dök upp på eftermiddagen och lämnade orginalet på Adamas betyg från 2:a terminen. Det går bra för henne i skolan. Buba hade fått soppatorsk

Fredag 3 april
fredag 3 april 2009 - Serrekunda, Gambia

I morse åkte vi till en trädgårdsmästare som fixade en jättefin blombukett som vi överraskade Linda med på hennes födelsedag. Hon blev minst sagt överraskad och några engelskmän stämde in i sången till henne.

Tisdag 31 mars
torsdag 2 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Under Lite bilder har texten uppdaterats. Tisdag 31 mars En långpromenad i apparken i Senegambia. Aporna sprang runt oss och tog jordnötter ur händerna på oss. En av aporna kikade till och med ned i min ficka och plockade jordnötterna när jag skulle ta upp handen ur fickan. Den här