Måndag 6 april
måndag 6 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Efter en sista promenad på stranden, packade vi färdigt och tog den sedvanliga avreselunchen bacon, ägg och pommes frites. Buba hämtade oss och innan han körde oss till flygplatsen. lämnade han över en present som han låtit en bekant i sin by göra till oss (se foto). Planet kom iväg ca

Lördag 4 april
lördag 4 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Kl 10 hämtade Buba oss och vi åkte till hans compound och träffade familjen. Muren var i stort sett klar. Det fattades bara att sätta några stenar + stolparna till porten och själva porten. Förberedelserna för lunchen var i full gång. Fisk, ris, grönsaker, kryddor mm. Intressant att

Torsdag 2 april
fredag 3 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Äntligen fick jag in anteckningarna i resdagboken. Det blev en heldag på solsängarna på stranden med var sitt glas färskpressad grapejuice. Buba dök upp på eftermiddagen och lämnade orginalet på Adamas betyg från 2:a terminen. Det går bra för henne i skolan. Buba hade fått soppatorsk

Fredag 3 april
fredag 3 april 2009 - Serrekunda, Gambia

I morse åkte vi till en trädgårdsmästare som fixade en jättefin blombukett som vi överraskade Linda med på hennes födelsedag. Hon blev minst sagt överraskad och några engelskmän stämde in i sången till henne.

Tisdag 31 mars
torsdag 2 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Under Lite bilder har texten uppdaterats. Tisdag 31 mars En långpromenad i apparken i Senegambia. Aporna sprang runt oss och tog jordnötter ur händerna på oss. En av aporna kikade till och med ned i min ficka och plockade jordnötterna när jag skulle ta upp handen ur fickan. Den här

Onsdag 1 april
torsdag 2 april 2009 - Serrekunda, Gambia

Vi åkte med Buba till Quantum i Kanafing och ett par andra affärer för att få tag på en laddare till Lindas kamera. Det fanns ingen så Buba föreslog att vi skulle åka till Banjul. Det blev en upplevelse! Vi hittade en kille som hade en universalladdare till batterier. Vi kollade att den

Lite bilder
tisdag 31 mars 2009 - Serrekunda, Gambia

Texten kommer senare Pga datatrassel har vi inte kunnat uppdatera sidan förrän nu. Söndag Heldagsutflykt med Ving i slavarnas fotspår. Buss till hamnen i Banjul och sedan drygt 2 timmars båtfärd till Albreda och Juffuret. Det var härifrån som Kunta Kinte och många gambier togs till

Forts andra veckan
lördag 28 mars 2009 - Serrekunda, Gambia

Torsdag En slappardag plus besök hos Linda för inläggning av foton och text. Det är tur att vi har Linda eftersom internetförbindelsen på hotellet är så usel. Eftersom jag fått hosta tipsade Linda om hostmedicinen Kilkof. Köpte en liten flaska för bara 40 D och hostan var borta efter 3

Andra veckan
torsdag 26 mars 2009 - Serrekunda, Gambia

Igår onsdag besökte vi Buba Sonkos barns skolor. Först åkte vi till Alieus skola, Vine Nursery School, och besökte hans klass. Alieu har blivit riktigt duktig i engelska sedan förra året. Vi betalade för tredje terminen = 775 Dalasi. Sedan åkte vi till Adamas skola, Gola Fortunate

Efter en vecka i Gambia
måndag 23 mars 2009 - Serrekunda, Gambia

Vi har varit i Gambia i en vecka. Måndag 16 mars kom vi till Bnajul efter en resa på 9 timmar inkl. mellanlandning på Teneriffa på 1 tim. Som vanligt möttes vi av en strålande leende Buba, vår chaufför och vän. På hotellet fick vi precis som vi önskade en lägenhet i markplan längst