Oslo - favorit i repris

tisdag 31 mars 2009 - måndag 1 februari 2010

Tillbaka i älskade Oslo. Trivs som fisken i vattnet och har underbart kul! Satsar på att komma tillbaka till Skåneland som en riking lagom till nästa drömresa! Den som lever får se vart äventyret tar oss nästa gång...!

The End
tisdag 1 februari 2011 - Falkenberg S, Hallands län, Sverige

Såg ut genom ett regnigt bussfönster och såg en skylt mot Slöinge. Någonstans på en regnig väg i en skumpig buss befinner jag mig i vart fall. Om mindre än två timmar anländer jag i Helsingborg. Med tanke på den stora mängden packning jag med bästa Tessas hjälp lyckades släpa ombord

Jul jul strålande jul
torsdag 16 december 2010 - Oslo, Norge

Nu är ni imponerade va?! Flitig bloggare är jag minsann, en stolt sådan dessutom. Julstämning och julstressen är i full gång här borta. Luciafirande i barnehagen, julklappsfixning och snart vankas det nissefest - med andra ord är julstämning snart på topp. Nu är det snart helg igen och

En styck julstämning coming up
måndag 6 december 2010 - Oslo, Norge

Nedräkning, snart är julen här. Gleder meg! Vi har fått mer snö här nu, efter några veckor med bara små slask uppskattas det. Snart är det dags för en tur till Korketrekkeren, den 2 km långa backen vi besökte en hel förra vintern. Det går undan, underhållande skräckblandad

Oslöve
måndag 22 november 2010 - Oslo, Norge

Trots lathet tänkte jag försöka mig på att skriva här med jämna mellanrum. Tiden har rullat på som vanligt. Det är mörkt och kallt i denna stad för tillfället. Dagarna känns mycket kortare men snart är det jul och i en barnehage innebär det mys. När jag var liten hade jag

Nedräkningen har börjat
söndag 7 november 2010 - Oslo, Norge

Hur kan det komma sig att det alltid ska gå allt för lång tid mellan vart blogginlägg? Lathet I guess... Helgen har varit en ganska lugn sådan. Vi har infört en regel om att det bara får supas varannan helg. Både min lever och min plånbok är ganska nöjd med detta beslut. Förra veckan