hojdenipolen

torsdag 14 maj 2009 - tisdag 19 maj 2009

Vi är en grupp med nior från morkarlbyhöjden på toleransresa till Krakow och Auschwitz-Birkenau

Snart middag
måndag 18 maj 2009 - Kraków, Lillpolen, Polen

Vi håller på att göra oss iordning för var sista middag har i Polen. Vi har haft tva starka dagar i Auschwitz-Birkenau och det känns som om alla har fatt med sig starka intryck aven om känslan av overklighet var den de nämnde oftast nar vi i morse pratade i ett par grupper om besöket i

Sista dagen
måndag 18 maj 2009 - Kraków, Lillpolen, Polen

I morgon åker vi hem till Sverige. Hade ni frågat mig för ett par dagar sedan vad jag kände inför det så hade ni förmodligen fått svaret: Ja, hem! Äntligen! Detta p g a den (som jag upplevde det) ganska kassa stämningen. Vissa saker, vissa besvikelser från alla möjliga håll har fått

I morgon Auschwitz
fredag 15 maj 2009 - Kraków, Lillpolen, Polen

Vui har haft en jättetrevlig middag med hela gänget ikväll Några timmars sömn och en tidig frukost i morgon åker vi ut till Auschwitz-Birkenau för en dag vi inte kommer att glömma. Halva gänget är kvar i Krakow och får en guidad tur på flera av de intressanta judiska platserna. Jag

First day!
fredag 15 maj 2009 - Kraków, Lillpolen, Polen

Vi är här! Allt vi har kämpat för har äntligen lönat sig! Det känns så otroligt bra. Resan igår gick bra, det var lite segt i bussen, men med trevligt sällskap så gick det faktiskt ganska fort :) Idag har vår grupp (2&3) vandrat omkring i Krakow och kollat på olika byggnader, och det