Koh Lanta Living 09/10

lördag 14 november 2009 - tisdag 12 januari 2010

Vistelsen i vårt andra hem blir olika lång denna säsongen. Lena i 2 månader, Bella 1 månad och Göran 4 månader.

This is it
tisdag 12 januari 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

De sista veckorna har varit varma och sköna precis som tidigare. Det har dock regnat ett par tre gånger. Rejäla störtregn som har gjort gott för växtligheten. Bella och jag var ute och dök vid Koh Bida första veckan på nya året. Höjdpunkten denna gången var en leopardhaj som simmade

Gott nytt år!
torsdag 31 december 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Så var vi inne på sista dagen på året och solen strålar! Vi går från 2009 till 2010 och thailändarna går från 2552 till 2553. Buddha levde ju ca 500 år före Jesus. Det thailändska nyåret är egentligen i april (Songkran), så man firar två gånger. Thailändarna missar inte

Ban Phe, BKK och apbett
måndag 28 december 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Tillbaka på Lanta igen efter att har varit på vift norrut. För en vecka sedan tog vi flyget till Bangkok, och sedan återstod en 3-timmars bilfärd till Ban Phe sydost om Bangkok. Utanför Ban Phe har våra goda vänner Richard och Madde med döttrar sitt thailändska hus. Mycket trevligt att

En månad har gått
tisdag 15 december 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Oooops! Tiden rinner iväg när man är lycklig – det var ett tag sedan jag skrev ser jag. Fortsätter där jag slutade i förra inlägget: Görans resa började inte så bra. Först var tåget över till Kastrup försenat och sedan glömmer föraren att stanna vi Kastrup! Glömmer! Vilken

Solnedgångarnas ö
måndag 30 november 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

I kväll var det en underbar, magisk, rosa-orange solnedgång, se bild (som ändå inte gör rättvisa). Klicka på bilden för att se i störe format. Det är inte för inte som Lanta kallas solnedgångarnas ö. Åt Kyckling med grön curry på Easy Bar på stranden och njöt av utsikten. Ända