!!!!
tisdag 6 oktober 2009 - Nairobi, Kenya

I lördags var jag och Jen på barnhemmet en stund och hälsade på, inte för att jobba utan för att ge barnen lite saker. I fredes var jag i Sarit center och spenderade ca 500 kr på leksaker som hopprep, tennisrack, bollar, ritblock, färgpennor och annat- något som var mycket uppskattat. Bara

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Mombasa- piss eller paradis?
onsdag 30 september 2009 - Nairobi, Kenya

Nu befinner jag mig åter igen i Nairobi vilket är både sorgligt och skönt. Bussresan tog ca åtta timmar och eftersom att vi bokat en nattbuss så förväntade vi oss lite sömn-vilket vi förstås inte fick mycket utav. Efter ca en timmes körning tvingas alla att stiga av bussen för att

Usch
torsdag 24 september 2009 - Nairobi, Kenya

Imorse gick jag ner till kontoret för att möta en kenyanska som tydligen hetter Eunice. Hon skulle visa mig vägen till en skola i slummen. Vi tog matatun som tog ca 15 minuter och sedan fick vi promenera i ca 25 minuter innan vi kom fram. jaha, aldrig kommer jag komma ihåg den vägen. val

Hektisk dag
onsdag 23 september 2009 - Nairobi, Kenya

I förrgår var kate och jag i stan för att boka bussbiljetter till Mombasa. Man behöver inte anstränga sig speciellt mkt för överallt står folk med service för allt och alla. Så vi blev uppraggade av en äldre man som ville visa oss till kontoret där man köpte biljetterna. Efter ca två

Masai Mara och Lake Nakuru
söndag 20 september 2009 - Nairobi, Kenya

Hej! Nu är vi tillbaka från safarin som var mycket lyckad. Efter en fem timmars bilfärd till campingen precis utanför Masai Mara var vi mer än glada över att vara framme. Man kan ju säga att färden var allt annat än behaglig. Har aldrig varit åksjuk i hela mitt liv med då tvingades jag

Bilder
tisdag 15 september 2009 - Nairobi, Kenya

Nu har jag lagt in massa bilder!

Hej!
måndag 14 september 2009 - Nairobi, Kenya

Äntligen har jag hittat ett ställe där jag kan ladda upp bilderna! Igår bokade jag safari till Masai Mara så vi åker på onsdag morgon och är borta till lördag kväll. Först ska vi stanna i Lake nakuri den första dagen för att sedan campa i Masai Mara i tre nätter. Längtar! Sedan ska

Lyckad dag
söndag 13 september 2009 - Nairobi, Kenya

åIgår var jag, Kate och det amerikanska paret i Nairobis nationalpark och gick vandringssafari. Där fick vi tillfälle att klappa geoparderna och noshörningen, det var verkligen häftigt! Synd bara att jag inte kan lägga upp några bilder. Efter det gick vi och åt på en restaurang för att

Man ska inte klaga...
fredag 11 september 2009 - Nairobi, Kenya

Nej det borde jag verkligen inte ha gjort. Har hela tiden klagat på det kyliga vädret. Igår slog det dock om och både igår och idag har jag plågats i solen, bränt båda armarna och kvidit sönder mig. Det är verkligen stekhett! Nu är vi åtta volontärer i huset, nykomlingarna är från

...
onsdag 9 september 2009 - Nairobi, Kenya

Tjoo! Nu har alla barnen på hemmet börjat skolan så de sensaste två dagarna har varit ganska trista. Finns inte mkt att göra utom att ta hand om djuren (kaniner, katter, hundar, getter, höns och kor). Sylvia har hängt med mig dock så vi har lyckats underhålla varandra trots allt. Igår