Spanien, studier

fredag 24 juli 2009 - lördag 31 juli 2010

Se hur livet studier mm fungerar i Spanien.

Nationaldagen efter Francos fall
tisdag 8 december 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Här är det ett fantastiskt väder, 24 grader och sol för spanjorerna är det vinter de går i höga vinterstövlar täckjackor och päls, skandinavier ligger på playan eller sitter ute på restaurang med linne och kortkjol njuter av värmen doften och bruset av havet. Vi har på avslutningen

Årets match.
söndag 29 november 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er. Då var det dags att se årets match Barcelona Madrid, vi var på en fotbollspub några hundra meter härifrån ägaren är Barcelonafan så vi valde den. Det är gott om fotbollspubar här, Spanjorerna älskar fotboll, det var folk i alla åldrar och nationaliteter.

Gøran Ringbom
fredag 13 november 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er. Hær ær klimatet fortfarande jættebra, morgon och kvæll kan vara lite kyligare annars ær det strandvæder varje dag, men nær man bor hær så ær man inte dær så ofta.Temperaturen ligger runt 23 på dagen 19 kvællen så inte ska man klaga. Vi var och lyssnade på Gøran Ringbom

8 dagar i Sverige
lördag 24 oktober 2009 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har jag varit och umgåtts med barn och barn-barn en vecka, jättemysigt. Tiden gick fort mesta tiden var jag hos Petra, hade inte tid till så mycket annat. Nicklas träffade jag flera gånger vi åt middagar tillsammans hela familjen. Jag och Hugo var och hälsade på Nicklas i Ersmark, han

Studier, Flyttning
tisdag 6 oktober 2009 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Hej på er alla jag har nu haft min första grupplektion, vi skulle mingla runt och ställa frågor till varandra. Det gick ganska bra, gramatiken är det som är svårast läraren sa att jag måste inte snurra till allting utan hålla mig till gramatiken,ja,ja. Vi flyttade i går närmare