Sagoresa till Färöarna

fredag 14 augusti 2009 - torsdag 20 augusti 2009

Till de mytiska öarna i Atlanten - med ett gäng muntliga berättare från Sagomuséet

hemma igen
torsdag 20 augusti 2009 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Nu är jag hemma igen och har sovit ut ... klockan är strax 11 och jag ska ta lite frukost. Men först ska jag berätta slutet på resan: sushin var riktigt god! Vi fick ett stort fat med olika sushi som vi fick dela på - några hade problem med pinnarna men alla åt (utom de som bestämt sig

Sista dagen ....
onsdag 19 augusti 2009 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Nu sitter jag hær igen på den trevliga turistinformationen o skriver. Lugnt hær idag - alla amerikanare har åkt ivæg med sitt fartyg. Låt mej fortsætta berætta om resan: jag rusade ju ivæg till bussen... och vi kørde ivæg øver fjællet till Kjirkjubjør (så låter namnet ungefær...)

sista dagen, del 2
onsdag 19 augusti 2009 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Igår - den 18 augusti - børjade med sedvanligt god frukost. Sen gick några av oss mot universitetet och några till en radiointervju. Vi som gick mot universitetet hittade så småningom fram .... efter att ha frågat tre personer. De færsta två hade inte en ANING om var universitetet var.

I huvudstaden
måndag 17 augusti 2009 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Nu har jag æntligen hittat en dator igen! Det finns trådløst på hotellen vi bor på men jag har ju ingen dator med ... Nu sitter jag på den mysiga turistinformationen i Torshavn - hærligt væder idag också. Låt mej fortsætta att berætta om resan: i Gjogv (uttalas Djægv) blev vi på

mer
måndag 17 augusti 2009 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Det var regnigt æven denna søndag .... men molnen sprack upp allteftersom. Vi åkte mot Torshavn men på vægen stannade vi vid Tøting - en firma som gør moderna trøjor med snygg design. Jag køpte førstås en sååååå fin trøja - som jag har haft på mej så mycket. Jag fick den inte