pigrimsresa

onsdag 26 augusti 2009 - söndag 4 oktober 2009

går franska leden till santiago

framme
söndag 27 september 2009 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

gjorde 37 km idag, och ar framme. det kanns valdigt skummt att vara bland folk igen. men anda skont att kunna ta det lugnt i morgon. men ja det kanns valdigt skumt alltihopa, nu kommer jag inte ga nagot mera. det kanns nastan lite tomt. och det var valdigt stojigt kring katedralen och

19 mil kvar
måndag 21 september 2009 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

tja, efter leon sa har jag knattat pa ratt bra, har val gatt 12 mil de senaste 4 dagarna, sa nu ar det bara 19 ca kvar... och det kanns ratt skont, vi ar aterigen uppe bland berg, och jag tycker mer om att vandra har an pa the plains. visst det var skoj for det var sa annorlunda men... det ar

leon
torsdag 17 september 2009 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

tja idag har aterforenats med lite folk som jag har legat bakom dels eftersom jag var sjuk en dag och att jag inte har gatt lika langt som de. det var behovligt. i den "grupp" som har hallit samma tempo som jag bestar mest av aldre folk... de verkar ha ofantligt svart att anpassa sig efter nagon

camino del 2, the plains, och magsjuka
måndag 14 september 2009 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

verkade inte som om forra inlagget kom in, nagot hande med datorn... men iaf, de tre senaste dagarna har varit valdigt harda for mig. inte sa hart fysiskt men psykiskt. men enligt de jag har pratat med sa kommer alla till de stadiet pa caminon nar allt kanns tungt och jobbigt och man vill sluta

tappar rakningen
tisdag 8 september 2009 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

hej. jag har totalt tappat rakningen pa hur langt vi har gatt och hur manga dagar... jag tror dock att vi har gatt ca 23 mil nu. vet inte sakert. igar var det en ratt trakig dag. forst nar jag gick sa gick jag forbi en by dar det fanns ett cafe for jag tyckte det var for tidigt for frukost.