Volontärår i England

tisdag 1 september 2009 - onsdag 30 juni 2010

Jag sticker på volontärår! 10 månader (eller 12, inte bestämt än) ska jag jobba i den lilla byn Market Overton i England. Jag ska jobba på ett boende för vuxna med exempelvis Downs syndrom, aspbergers, autism och hjärnskador.

Att komma hem
måndag 26 juli 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Konstigt att komma hem till sitt första hem igen. Inte ha någon aning om vilka av ens grejer mamma har slängt. Inte fatta hur mycket som ändrats när man var borta. Få sin kopp som man drejat själv med posten från England- sönderslagen under frakten. Men ändå vara välkommen hem. Ändå

I morgon
söndag 20 juni 2010 - Manchester, England, Storbritannien

I morgon flyger jag hem. Och stannar. Åkte ifrån Lodgen igår förmiddag. Gråtkalas först. Hade inte sagt hejdå till Dawn, Vinnie, och de andra volontärerna så det blev en sån turné. Var så virrig och gråtig att jag glömde lämna tillbaks mina nycklar. Så de lär jag posta. Torsdags

Farvälens tid
tisdag 15 juni 2010 - Market Overton, England, Storbritannien

Det börjar dra ihop sig nu, kan man lugnt säga. I fredags hade vi hejdåfest med grill och pool. Fast egentligen fick jag inte bada med min nya tatuering... Ja, nu när mamma vet så kan jag ju avslöja även här att numera står "1 Kor 13" på min högra axel. Älskar den I dag fick jag

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Att flytta, eller inte flytta... det är frågan!
onsdag 9 juni 2010 - Market Overton, England, Storbritannien

Fast egentligen fattar jag inte att frågan finns kvar i mitt huvud. efter dagens ekonomiska beräkningar borde det vara självklart att jag bor kvar hemma. För hur frestande låter det att betala tillbaka 226 000 kr över 24 år bara för att få friheten att bo hemifrån 3 år extra? Tar jag

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Öka takten, sista veckan!
måndag 7 juni 2010 - Market Overton, England, Storbritannien

Min sista hela vecka i England har börjat. Fattar inte hur det gick till. Men nu när så mycket tid går åt till att planera sommaren hemma, jag vet att jag har jobb och jag letar Uppsalalägenhet som en galning, då känns det inte så illa. Höll på att bli tokig när högsta chefens fru sa