Orsa i mitt hjärta!

måndag 31 augusti 2009 - söndag 10 juli 2011

Kommer nu att befinna mig i Orsa, staden med stort S, de kommande två åren! Här finns allt man kan önska sig mataffärer, systembolag, apotek, ett antal pizzerior och framför allt byns mittpunkt, min skola! Under åren kommer jag och mina klasskamrater bland annat guida turister i Siljanområdet, massera svettiga Vasaloppsåkare och förhoppningsvis åka en massa skidor och för min del, en hel del dans med lokalbefolkningen! Denna blogg kommer förhoppningsvis få alla storstadsbor att längta till ett liv på landsbygden! ;)

Ibland är det svårt att lämna festen när den är som bäst..
onsdag 15 juni 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Jag trivs fantastiskt bra i Orsa och nu är det inte långt kvar tills dess att jag flyttar tillbaka till Stockholm. Att lämna denna natursköna by, skolan och alla mina underbara vänner känns otroligt tråkigt och trots att det är ett par veckor kvar har många tårar redan fällts. Det

Ladylike or not, that's the question.
tisdag 5 april 2011 - London, England, Storbritannien

Hej! Nu var det lange sedan jag uppdaterade er om vad som hander i mitt liv. Befinner mig just nu i London pa praktik. Jag jobbar pa ett spa som ar helt okej, lite mer ostrukturerat an det forra, men med trevligt folk. Jag har fatt prova pa behandlingar samtidigt som jag gett behandlingar till

Bara bröst och nakna män!
lördag 26 februari 2011 - Murcia, Murcia, Spanien

Då var min tredje och sista praktikperiod påbörjad. Jag befinner mig just nu i Spanien, närmare bestämt i Murcia på La Manga Club. Vädret är mellan 10-20 grader, vinet smakar fint och hotellet kan man inte klaga på. Varje kväll kommer två kvinnor och drar igen mina gardiner och bäddar

Gott nytt 2011!
torsdag 6 januari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu är jag tillbaka i Orsa och ligger här med ett rött Niagrafall till näsa (=det slutar aldrig rinna). Det känns dock himla bra att vara här igen och vi kickstartade terminen i måndags med en kurs om kost! Igår fick vi frågan om vi var intresserade att prova olika dieter under ett par

Borneo - sista inlägget
söndag 5 december 2010 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu är jag hemkommen från Borneo och resan har verkligen varit faktastisk och helt klart en av de bästa resorna jag hittills varit med om! Under sista veckan var det dags för ett äventyr som kom att bli mitt livs hittills mest fysiska utmaning. Jag vet att min kondition inte är den bästa