Ibland är det svårt att lämna festen när den är som bäst..
onsdag 15 juni 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Jag trivs fantastiskt bra i Orsa och nu är det inte långt kvar tills dess att jag flyttar tillbaka till Stockholm. Att lämna denna natursköna by, skolan och alla mina underbara vänner känns otroligt tråkigt och trots att det är ett par veckor kvar har många tårar redan fällts. Det

Ladylike or not, that's the question.
tisdag 5 april 2011 - London, England, Storbritannien

Hej! Nu var det lange sedan jag uppdaterade er om vad som hander i mitt liv. Befinner mig just nu i London pa praktik. Jag jobbar pa ett spa som ar helt okej, lite mer ostrukturerat an det forra, men med trevligt folk. Jag har fatt prova pa behandlingar samtidigt som jag gett behandlingar till

Bara bröst och nakna män!
lördag 26 februari 2011 - Murcia, Murcia, Spanien

Då var min tredje och sista praktikperiod påbörjad. Jag befinner mig just nu i Spanien, närmare bestämt i Murcia på La Manga Club. Vädret är mellan 10-20 grader, vinet smakar fint och hotellet kan man inte klaga på. Varje kväll kommer två kvinnor och drar igen mina gardiner och bäddar

Gott nytt 2011!
torsdag 6 januari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu är jag tillbaka i Orsa och ligger här med ett rött Niagrafall till näsa (=det slutar aldrig rinna). Det känns dock himla bra att vara här igen och vi kickstartade terminen i måndags med en kurs om kost! Igår fick vi frågan om vi var intresserade att prova olika dieter under ett par

Borneo - sista inlägget
söndag 5 december 2010 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Nu är jag hemkommen från Borneo och resan har verkligen varit faktastisk och helt klart en av de bästa resorna jag hittills varit med om! Under sista veckan var det dags för ett äventyr som kom att bli mitt livs hittills mest fysiska utmaning. Jag vet att min kondition inte är den bästa

BORNEO - del 4
onsdag 10 november 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi varit annu en dag pa strokecentret och forgyllt deras dag med massagebehandlingar. Idag var det en anhorig som hade med sig mat till oss, en annan patient som hade med sig fikabrod och hon kom aven fram till mig med en chokladask som tack for all massage. Att kunna hjalpa dessa manniskor

BORNEO - del 3
måndag 8 november 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Da var man tillbaka fran en fantastisk helg! I fredags lamnade vi Kota Kinabalu och efter en flygning pa 45 minuter befann vi oss pa andra sidan Borneo, narmare bestamt i en stad som heter Sandakan. Vid flygplatsen stod var guide LIM och vantade pa oss. Vi akte direkt till var forsta destination

Bilder
onsdag 27 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Har kommer lite efterlangtade bilder! Eftersom sjalva bilduppladdningen tagit hela lunchen hinner jag inte skriva sa mycket mer till er annat an att jag mar bra och inte har drabbats av vulkanutbrottet och tsunamin i Indonesien. Nu maste jag springa till lektionen da det ar min tur att fa prova

BORNEO - del 2
måndag 25 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Nu har vi blivit mer hemmastadda i Kota Kinabalu och det har dessvarre sandlopporna/lossen/knotten/myggorna med. Kroppen kliar av betten som bara blir fler och fler for var natt.. Under var forsta vecka har har vi hunnit vara med om en massa roligt. Varje morgon har vi gatt morgonpromenad pa

BORNEO - del 1
tisdag 19 oktober 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Da var man antligen i Borneo! Vi ar nu inne pa tredje dagen som borjade med en valkomnsfrukost pa det spa i ska vara pa. Vi fick ata en traditionell frukost som bestod av smafiskar, mycket sota bakelser, jelly, nudlar, ris och ingefarate. De berattade att har i Borneo ater man sex lagade mal mat