filipino style

måndag 4 januari 2010 - tisdag 2 mars 2010

Nya platser att besöka, nya personer att träffa och nya [b]äventyr[/b] som väntar!!

Sista stoppet. Macao och HK
måndag 1 mars 2010 - Hongkong, Hongkong

Sista dagen på resan. Imorn bär det av igen..... ännu en maratonresa HK-Sthlm Just nu e jag i HK som sagt... bor hemma hos Shannon, den kanadensiska divemaster som jag känner från turerna på Mabul... Alla hus i HK e mer eller mindre skyskrapor... Shannon bor på 15e våningen på Wai Ching

Stop 13. Back to Mabul
onsdag 17 februari 2010 - Semporna, Sabah, Malaysia

Egentligen e jag ju här i Semporna... men jag ville klämma in [i]la Union[/i] besöket. Det var ett sånt bra ställe att det var värt att skrivas separat om. Väntar just nu på att [b]uncle chang's[/b] kontor ska öppna om en halvtimme, så jag kan ta båten ut till [b]Mabul[/b] där jag

Stop. 12 Surfers
tisdag 16 februari 2010 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Hej dagboken! Det var svårt att få tag i en dator senaste 4-5 dygnen... Har befunnit mig i La Union på stranden vid San Juan för den som vill googla. Haft riktigt lata dagar, lapandes sol, umgåtts med skönt, skrattat o varit glad. San Juan e ett surferparadis egentligen och hade jag haft tid

Stop 11. Pula. Bergsbyn mitt i ingestans

Pust... äntligen tillbaka i Baguio. Det har varit två tuffa dygn för mina axlar o mina stackars fossingar. I förrgår kväll tog jag nattbussen till Banaue. Tidigt tidigt, innan ens solen var uppe kom jag fram... utan att blinka tog jag mig vidare med en tricycle en mil bort till dit

Stop 10. Baguio, staden i norr

Hello hello... baguio e platsen denna gång. 9 långa timmar norr om Manila. Det e kyligt här på nätterna men hett när solen e uppe. Faktumet att staden e motsvarigheten till Uppsala, med massor av studenter + att filippinerna har sjuuukt många barn per familj + att filipinos e korta till