Turkiet 09.10.07

onsdag 7 oktober 2009 - torsdag 15 oktober 2009

Nu när kylan börjar ta över är det dax att ta lite semester från kyliga Sverige och besöka något varmare land, kärleken och jag har nu bestämt oss för att försvinna iväg till Turkiet i 8 dagar, vi kommer att bo i en stad som heter Kemer på Hotell ambassador.

Dag 9 och dax för hemresa.
torsdag 15 oktober 2009 - Kemer, Turkiet

Så var dagen kommen, vi var tvungna att checka ut senast kl 12 och sen var de ju 8½ timme kvar tills bussen gick, man fick göra sitt bästa för att få tiden och gå, vi låg och solade på soldäcket en våning ovanför poolen, drack öl och grogg i poolbaren, gick ner till "brorsan" som hade

Dag 8
onsdag 14 oktober 2009 - Kemer, Turkiet

Denna dagen bjöd på mindre bra väder, regn åska och tjocka moln, sprack upp lite under dagen med för att senan fortsätta som innan. Vi har typ inte gjort någonting. sovit ett par timmar på dan och ätit frukost lunch och middag. dock är det fortfarande behaglig temp, Turkiet bjuder idag

Dag 7
tisdag 13 oktober 2009 - Kemer, Turkiet

Turkiet bjöd på 35 grader idag och massa sol med ljumma fläktande vindar. Helt underbart skönt, så vi blev liggandes på stranden hela dan med full service av polarn i beach baren, öl och nötter på löpande band och så en glass kunde vi ju trycka ner tyckte vi. efter lunchen tog vi en

Dag 6
måndag 12 oktober 2009 - Kemer, Turkiet

Idag hade vi bokat in ett besök på Alanyas Aqualand efter frukosten så vi kilade bort till stället som sålde utflykter där vi skulle utgå från, men när vi kom dit fick vi reda på att det var 5 st inklusive oss som hade bokat in denna utflykt men att de 3 andra hade hoppat av, så det var

Dag 5
söndag 11 oktober 2009 - Kemer, Turkiet

En hel dag med bara massa slöa och slappa, från det att vi gick upp och åt frukost tills vi pausade för lunch så pressade vi nere på stranden och njöt av den ena kalla ölen efter den andra. Efter lunch blev det inge mer sol då vi blivit röda och inte ville riskera att bränna oss