Konstiga saker...
söndag 6 december 2009 - Nouakchott, Mauretanien

Alla som har varit i Nouakchott räcker upp en hand! Ingen? Okej, då kan jag upplysa om att det är huvudstaden i Mauretanien, ett av världens mest glesbefolkade länder. 3,5 miljoner inv. på en yta fyra gånger större än sveriges. Men gott om sand finns det! Vi är i den västra utkanten av

Modem...
måndag 30 november 2009 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Idag blir det inget långt inlägg, det här internetstället har modem - i en huvudstad! Dessutom sitter inte tangenterna som de ska så man får chansa. Bilder försökte jag lägga upp härom dagen men efter en och en halv timmes jobb kom det ett meddelande på franska och så kom jag inte

Det sa pang!
tisdag 24 november 2009 - Bamako, Bamako District, Mali

Vi ar vilse i den kolsvarta natten i Mali. Efter gransen fran Burkina Faso skulle det vara ca 5 mil till vårt natthärbärge och vi skulle hinna fram innan mörkret kom. Vår inhyrda guide, en afrikan som har varit tolk/guide åt bussarna tidigare och som borde hitta, visade vänster i den forra

Det sa pang!
tisdag 24 november 2009 - Bamako, Bamako District, Mali

Damm!
söndag 15 november 2009 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Kvicksilvret narmar sig 40-gradersstrecket, den röda sanden som tränger in överallt smetar sig fast pa våra, av solkräm och gårdagens myggolja, klibbiga kroppar. Svetten som rinner skapar vackra ränder på armar och ben och det knastrar mellan tänderna. Några av oss spelar plump med en

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Nu borjar den langa resan norrut!
onsdag 11 november 2009 - Kumasi, Ashantiregionen, Ghana

Kvallens Champagne och efterfoljande festmaltid, till ara av dagens firande av Bengt 60 ar, far min mage att kurra. Jag ligger pa rygg och tittar upp pa stjärnorna vars isblåa ljus silas genom palmbladen. Langt ut till havs flammar en eld pa en oljeplattform och i min fantasi blir den till en

Novembersol
lördag 7 november 2009 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej alla! Fullmånen sken och fick vågskummet att se ut som vispad grädde när vi sprang genom den vita sanden mot den hägrande atlanten. Det 25-gradiga vattnet omslöt våra dammiga kroppar när vi slängde oss ut i de stora vågorna och smaken av salt sköljdes bort av den iskalla ölen när

Snart..!
fredag 30 oktober 2009 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej på er! Det här blir väl sista gången jag kan använda å/ä/ö på ett tag så jag får väl passa på att skriva lite innan jag åker - vilket jag gör om ca 4 timmar. Nu ska jag bara åka och tvätta och tanka bilen (bytte nyss till vinterdäck), handla lite, bädda, vattna blommor, äta