Säsong i Verbier

söndag 15 november 2009 - torsdag 22 april 2010

Åker till en by i Schweiz för att jobba på franska, åka skidor på längden och tvären samt hitta meningen med livet.

The Last Supper, askmoln och en grisfest
onsdag 21 april 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Biljetten hem är bokad, dock missade jag att boka till en väska så det blir nog knas vid inchecken imorgon, men jag åker med min "plastmamma" Celinne som snackar franska flyttande så det blir nog inga problem. Igår var det avslutningsfest för Kingspersonalen där också Nevai ingår så

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Att ställa diskaren i kallis
torsdag 4 mars 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jag är anställd som diskare men står numer mest i kallis och dammar förrätter, desserter och sallader eftersom jag faktist har jobbat med det i fyra-fem år och är rätt bra på det. Har också blivit cateringkock för Nevai. Hade en buffe på coco club förra veckan. Stod och brännde

Att kocka på svenska
torsdag 28 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jon, frukostkocken/diskaren, dvärgen, har trillat på huvudet och klämt en kota och är ur spel för resten av säsongen. Detta passar mig bra för jag har tagit över hans heltidstjänst på Nevai. Så nu börjar jag jobba kl. 7 och pocherar ägg åt bakfulla engelsmän varannan vecka samt

Att kocka på engelska
torsdag 21 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Har lyckats få ett extra jobb på kings cafe varannan helg. Där jag bakar kakor, monterar mackor, kokar soppa och ser snygg ut. Har troligtvis fått en till vecka på chalet d'raphael i slutet på februari. Det ser dyster ut för mitt deltagande i vasaloppet då jag knappt lyckas med hyran varje

Jul, Nyår, dödshostan och besök
fredag 8 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Den 23 december blev det "scandy x-mas" på wonderbar vilket resulterade i dödshostan från helvetet som såg till att jag var sängliggande hela julen lyssnades på mina fransmän som såg till att jag inte fick en blund i ögonen genom ett teknodunk som måste kommit från samma hemska plats som