The Last Supper, askmoln och en grisfest
onsdag 21 april 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Biljetten hem är bokad, dock missade jag att boka till en väska så det blir nog knas vid inchecken imorgon, men jag åker med min "plastmamma" Celinne som snackar franska flyttande så det blir nog inga problem. Igår var det avslutningsfest för Kingspersonalen där också Nevai ingår så

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Att ställa diskaren i kallis
torsdag 4 mars 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jag är anställd som diskare men står numer mest i kallis och dammar förrätter, desserter och sallader eftersom jag faktist har jobbat med det i fyra-fem år och är rätt bra på det. Har också blivit cateringkock för Nevai. Hade en buffe på coco club förra veckan. Stod och brännde

Att kocka på svenska
torsdag 28 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jon, frukostkocken/diskaren, dvärgen, har trillat på huvudet och klämt en kota och är ur spel för resten av säsongen. Detta passar mig bra för jag har tagit över hans heltidstjänst på Nevai. Så nu börjar jag jobba kl. 7 och pocherar ägg åt bakfulla engelsmän varannan vecka samt

Att kocka på engelska
torsdag 21 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Har lyckats få ett extra jobb på kings cafe varannan helg. Där jag bakar kakor, monterar mackor, kokar soppa och ser snygg ut. Har troligtvis fått en till vecka på chalet d'raphael i slutet på februari. Det ser dyster ut för mitt deltagande i vasaloppet då jag knappt lyckas med hyran varje

Jul, Nyår, dödshostan och besök
fredag 8 januari 2010 - Bagnes, Valais, Schweiz

Den 23 december blev det "scandy x-mas" på wonderbar vilket resulterade i dödshostan från helvetet som såg till att jag var sängliggande hela julen lyssnades på mina fransmän som såg till att jag inte fick en blund i ögonen genom ett teknodunk som måste kommit från samma hemska plats som

Att kocka på hebreiska
söndag 20 december 2009 - Bagnes, Valais, Schweiz

Har skaffat mig lite extrajobb i chalerna, denna vecka är det chalet raphael där jag är köksnegern. Chalet Raphael...denna vecka kostar 150 000 euro för hela chalet, all inklusive. Köksmästaren är född i england men bor i Israel, detta påpekar han två gånger i timmen. Han har rökt

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Att bli sparkad på franska
lördag 12 december 2009 - Bagnes, Valais, Schweiz

Ja. Jag har då lyckads med konstycket att bli avskedad innan restaurangen har öppnat. eller...en vecka efter utsatt öppningstid men den har blivit framflyttad 6 ggr så.. Nåja, dagen börjar kl 13 i köket med att vänta på huvudinvesteraren Umberto som inte kommer förens 17.30. Sen delas

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Att slänga råvaror och äta dyr personalmat
söndag 6 december 2009 - Bagnes, Valais, Schweiz

Frank "frallan" Feregucci beställde ju som tidigare skrivit hutlöst många råvaror, som 5 kilo tryffel, 50 kilo pilgrimmsmusslor i skal poch så vidare för nån vecka sen...idag luktade kylen skit...så vi slängde istort sett allt han hade beställt...för det hade blivit dåligt. Förutom

Att kocka på franska
söndag 29 november 2009 - Bagnes, Valais, Schweiz

'Aight Kom ner för 14 dagar sen eller nåt åt det hållet och igår var första prep-dagen, mest för att den franska köksmästaren Frank "Frallan" Feregucci köpt in 50 kilo blandad färsk svamp, 20 kilo kraba, 10 kilo hummer, en 7 kilos piggvar, en 12 kilos torsk, 50 kilo pilgrimsmusslor i

Hej Då
söndag 15 november 2009 - Solna, Stockholms län, Sverige

Ålrajt, om ett par timmar sticker jag till the alps och jobbar 1000 timmar. Det mesta är avklarat nu, ska bara lyckas stänga mina resväskor och komma ihåg passet...hm..var fan ligger passet? shit...har du sett mitt pass? well well, syns i april! Ord och fredarns ut