Australien igen!

måndag 18 januari 2010 - torsdag 27 maj 2010

Nu har vi varit hemma i ca ett halvår efter våran förra resa. Men det börjar faktiskt dra lite i benen igen. Därför ska vi i år ogen fly vintern och drar oss tillbaka till kängurnas heliga land Australien. Vi blev väldigt fästa vid den goa laidbackkulturen men framförallt är det ju så stort! Vi har så mycket kvar att se. Denna gången blir det dock inte lika mycket lata dagar som förra gången utan denna resan sak vi faktiskt arbeta oss fram. Jobb har vi inte hittat än. Läser det på plats tänkte vi... Riktigt skönt ska det bli i alla fall.

Bil
onsdag 3 mars 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Hej! Nu har det hänt grejer här nere down under minsann. Förra veckan på tisdagen åkte vi med buss och tåg tillbaka ner till Melbourne. Projekt köpa bil tog sin början. Vi bodde på ett gammaldags hosel i South Yarra en bit utanför stan. I området låg massa parker och på vår

AC/DC rockade
onsdag 17 februari 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Hej hej hallå dagboken! Tro det eller ej men vi är fortfarande kvar i Bealiba. Känns som hemma nu. Hittar i de flesta skåpen och har börjat lära oss omgivningarna runtomkring. Inte minst pga av de dagliga promenaderna för Fridas del och Niklas bilkörande för hans del. Han har nämligen

Tillbaka i Bealiba
tisdag 9 februari 2010 - Ballarat, Victoria, Australien

Nu är semestern slut och allvaret börjar igen, Eller ja vi har ju fortfarande vanlig semester :) Vi är tillbaka i Bealiba efter visiten ner vid kusten. Är verkligen stor skillnad på temperaturen nere vid kusten och här i inlandet. Väldigt mycket varmare här inne. En mer tryckande värme

Semester på semestern
fredag 5 februari 2010 - Port Fairy, Victoria, Australien

Japp ni läste rätt. Vi är på semester på semestern. Nere vid kusten i Port Fairy med Lisa Luke och hans bror Dans familj. Vi hyr två små hus alldelles bredvid floden så utsikten är inte att klaga på. Och vi gör välö mest det man gör på semester. Äter och dricker gott, badar, spelar

Kandisar i Aftonbladet
lördag 23 januari 2010 - Melbourne, Victoria, Australien

Ha ha ha vet ni vad? Vi har vart med i aftonbladet. Pa sportsidorna pa en bild dar Sofia Arvidsson spelar tennis. Da ser man oss i publiken. Idag ska vi pa tennisen igen. Ar flera svenskar som ska spela. Man blir sa dar harligt nationalistisk nar man ar utomlands. Annars sa fordriver vi tiden