Australien & Nya Zeeland

tisdag 29 december 2009 - måndag 21 juni 2010

Australia here I come. Målet med resan är att ha skoj och träffa mycket folk och kanske även jobba lite också.

Hemma på Gotland.
måndag 21 juni 2010 - Ardre, Gotlands län, Sverige

Nu så har jag anlänt till Gotland. Vi tog båten vid 11:05 från Nynäshamn, så jag var hemma i Ardre till 15:30. Och imorgon så börjar jag med att hjälpa Thomas och farsan att bygga (har lovat att hjälpa dom fram till 1 Juli). //Simon

I Sverige igen!
söndag 20 juni 2010 - Nynäshamn N, Stockholms län, Sverige

Nu så har vi anländit till Sverige, och Jocke och Leone var och hämtade oss på Arlanda. Sedan så hämtade vi Pizza på vägen hem till Jocke (i Ösmo). Vi ska spendera natten här hos Jocke, sedan tar vi Gotlandsbåten imorgon kl: 11:05. Så snart är man hemma i sin egna säng

Peking, Kina.
söndag 20 juni 2010 - Peking, Kina

Nu så har vi anländit till Beijing (Peking) flygplats, och vi väntar på vårat nästa flyg som går till Stockholm-Arlanda. Vi har tagit och sovit lite här på flygplatsen, och så var vi och åt lite kinamat, jag åt med pinnar :) Snart så är vi tillbaka i Sverige, det är både blandade

Tillbaka i Sydney.
lördag 19 juni 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu har vi anländit till Sydney igen och vi ska bara spendera en natt här, sedan så börjar den långa resan hem till Sverige. Så vi har nu gjort dom sista souvenir inköpen. Och så gick vi till "Star Bar" och åt varsin god fläskfille med potatismos. Nu på Lördag den 19e Juni så går

Hervey Bay & Fraser Island.
fredag 18 juni 2010 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Nu har vi klarat av den långa 16½ timmes bussresan ifrån Townsville, det gick ganska bra ändå. Jag lyckades att få en bra liggplats (4 säten så jag låg över gången). Vi var framme i Hervey Bay vid 06:00 (på Onsdagen den 16e) och vi hade inte bokat någonstans att sova, men det var 4