Around the globe with Erieli

tisdag 29 december 2009 - tisdag 3 augusti 2010

En helt galen jordenrunt resa som beskrivs mycket utförligt på vår sida. Skriv gärna en kommentar i gästboken !! // Erik och Elin

Avslutar resan och återvänder till Sverige

Hej igen, Vissa av er har resan hört det, men för en del av er kommer det kanske som en blixts från klar himmel. Vi har bestämt oss att avbryta resan och återvända till Sverige. Att Elin redan är ”hemma” underlättar givetvis hennes resväg, men jag (Erik) har ytterligare 40 timmar

Starbucks café på Bali
onsdag 21 juli 2010 - Kuta, Bali, Indonesien

Hej där hemma, Jag ber om ursäkt för att det skrivs mer och mer sällan, men när man är för sig själv och det inte händer så mycket, glömmer man lätt bort att skriva. Häromdagen åkte jag i alla fall över till grann ön Lombok för att fira min födelsedag där. Resan över skulle

Elin landar snart i Sverige, och Erik ska till Bali

Hej igen, Från idag och några veckor framåt är det bara jag (Erik) som skriver i resdagboken. Som vi skrev sist, undersökte Elins kompis Mikaela flygbiljetter till Europa. På morgonen efter att vi skrev det forumet fick vi svar att biljett gick att ordna och att planet skulle gå dagen

Internet, nu även i paradiset!
fredag 9 juli 2010 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Helt otroligt, men nu har utvecklingen gått så pass långt att till och med strandcaféer på Perhentian Island i Malaysia har W-lan för sina kunder. Hastigheten är inte den bästa, men Elin lyckades till och med prata via SKYPE (inte bild) igår kväll. När vi på USAs nationaldag ankom till

Baten till Perhentian Island
söndag 4 juli 2010 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej hej hej, Igar gick vi upp halv fem pa morgonen och paborjade var resa soderut. Vi tog forst en taxi ner till hamnen eftersom det inte gick nagra taxiflak (fast de sagt att det skulle finnas). Sen kopte vi biljetter till en stor buss och akte med den till farjan. Val over pa fastlandet akte vi