A tribute to Rory Gallagher

onsdag 27 maj 2009 - fredag 5 juni 2009

Irland - hälsa på släkt och vänner samt Rory Gallagher festivalen i Ballyshannon

Första dagen i Ballyshannon
måndag 28 december 2009 - County Donegal, Irland

Till en början mulet men sen kom solen och det blev en fin första dag på festivalen. Vi strosade runt och tog in atmosfären.

Andra dagen i Ballyshannon
måndag 28 december 2009 - County Donegal, Irland

Idag blev det två resor till Ballyshannon, den första gick via Rossnowlagh, där Gary brukat surfa i sin ungdom:o). Vi hade en toppendag med skön musik vid Rock Hospital där Rory föddes (bl a Hotlips & Chilli fingers) och mer musik vid torget nere i stan (bäst var Wolfpin från Holland) och

Tredje dagen i Ballyshannon
söndag 27 december 2009 - County Donegal, Irland

Allan som fyllt 50 år, fick en hel dag med oss i Ballyshannon. Mysigt, riktigt festivalväder. Besökte flera pubar och utomhusscener, bra musik över allt, massor med folk, alla på toppenhumör.

Bushmills, Giants Causeway, Glenarm, Belfast, Dublin
torsdag 4 juni 2009 - Belfast, Nordirland, Storbritannien

Sista dagen innan hemresan blev en fantastisk dag, vi startade tidigt och åkte via Londonderry till Norra Nord Ireland, där vi besökte bl a Bushmills destilleri (vi gick en guidad tur) kollade in Giants Causway (fantastiskt), Ballycastle och mycket mer. Stannade och åt middag i Glenarm hos

Arlanda - Dublin
onsdag 27 maj 2009 - County Donegal, Irland

Äntligen på väg, härligt. Hämtade ut hyrbilen på flygplatsen, gary oroade sig en aning för att hiita ut men efter 2 varv så var vi på väg mot Donegal.