Mitt Östafrika

onsdag 14 juli 2010 - torsdag 26 augusti 2010

Nu bär det äntligen av till Östafrika!!

Sköna dagar på Zanzibar
onsdag 25 augusti 2010 - Nairobi, Kenya

Nu ar jag tillbaka i Nairobi och imorgon flyger jag hem, det kanns inte kul alls, jag hade latt kunnat fortsatta i flera veckor till. Den sista tiden spenderade jag pa Zanzibar. Var i Jozani skogen och kollade pa apor bade de utrotningshotade red colobus och svart eller bla apa. De var verkligen

Massa safari
lördag 14 augusti 2010 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Det var ett tag sedan jag skrev sist sa jag vet inte ens vad jag ska borja att beratta om. Men fran borjan brukar ju funka: Efter en ledig dag i Nairobi var vi tillbaka pa lastbilen och nu var den full, vi var 24 personer. Vi atta som varit med de tva tidigare veckorna tankte att det skulle bli

Gorillor och safari
fredag 30 juli 2010 - Nairobi, Kenya

Nu har jag varit ute och kollat rundor i tva veckor. Ska forsoka beratta vad vi gjort men kommer nog bli en kort version. Vi borjade var resa i var lastbil TATI med att gora en game drive i Lake Nakuru national park. Vi sag en hel del pa en eftermiddag och en formiddag, ett lejon i ett trad, tva

Jambo
lördag 17 juli 2010 - Nairobi, Kenya

Efter en lang resa utan sa mycket somn kom jag fram till Nairobi torsdag morgon. Det gick ganska snabbt att fa visum och jag var inne i stan innan elva. Jag var riktigt trott hela dagen (kan ju inte sova pa flyg) sa jag vandrade mest runt i staden. Centrum ar inte riktigt som jag forvantade mig,