Thailand-Vietnam 2010

onsdag 13 januari 2010 - tisdag 9 mars 2010

Till Bangkok, övärlden och norröver för att sedan åka vidare till Vietnam och där tillsammans med Phuong och Calle hälsa på hennes familj.

Sista semesterdagen
måndag 8 mars 2010 - Bangkok, Thailand

I morse gick vi upp valdigt tidigt, ville ta vara pa sista dagen. Vi har bott pa ett litet hotell i Hua Hin och frukosten serveras i familjens tradgard, som de vardar omt och vattnar bade morgon och kvall. Vi (atminstone Christina) har frossat i goda frukter, ananas, mango, melon och andra lite mer

Bilderna som saknades...
måndag 8 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Som vanligt ar det inte alltid det lyckas nar vi forsoker ladda bilder till vara dagboksinlagg. Nytt forsok... Vi ar nu i Bangkok, samma hotell som "vanligt", favoritrestaurangen, kanner oss nastan som hemma. I morgon ar vi pa vag hem. Det kanns lite konstigt att resan tar slut, men det skall bli

Sista natten i Hua Hin
söndag 7 mars 2010 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi har precis lamnat Anne och Ingvar i en tuk-tuk efter en trevlig kvall. Vi har atit middag tillsammans och kollat runt pa stan. Ulla och Christer sitter pa flyget hem till Sverige, men vi har alla traffats pa bade stranden och haft goa kvallar tillsammans. Hua Hin ar en valdigt mysig stad.

MBK....
tisdag 2 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Vi som varit i Bangkok nagra ganger hamnar till slut pa MBK. (Elin, vem har inte hort talas om HM.....) Dar har vi varit nastan hela dagen idag och shoppat, 6 vaningar fullproppade med allt man inte behover egentligen.... Det var fullstandigt kaos i trafiken nar vi akte hem utom for Folke, som vant

En fantastisk o
måndag 1 mars 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har nu varit pa Phu Quoc nastan en vecka och det har inte varit fel. Den ar helt oforstord av turism. Vi bor pa Eden bar som ags av Phuongs farbror och vi blir verkligen bortskamda av alla. Eden ligger precis pa stranden och den ar kilometerlang med alldeles klart (och mycket varmt) vatten. I