Sista semesterdagen
måndag 8 mars 2010 - Bangkok, Thailand

I morse gick vi upp valdigt tidigt, ville ta vara pa sista dagen. Vi har bott pa ett litet hotell i Hua Hin och frukosten serveras i familjens tradgard, som de vardar omt och vattnar bade morgon och kvall. Vi (atminstone Christina) har frossat i goda frukter, ananas, mango, melon och andra lite mer

Bilderna som saknades...
måndag 8 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Som vanligt ar det inte alltid det lyckas nar vi forsoker ladda bilder till vara dagboksinlagg. Nytt forsok... Vi ar nu i Bangkok, samma hotell som "vanligt", favoritrestaurangen, kanner oss nastan som hemma. I morgon ar vi pa vag hem. Det kanns lite konstigt att resan tar slut, men det skall bli

Sista natten i Hua Hin
söndag 7 mars 2010 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi har precis lamnat Anne och Ingvar i en tuk-tuk efter en trevlig kvall. Vi har atit middag tillsammans och kollat runt pa stan. Ulla och Christer sitter pa flyget hem till Sverige, men vi har alla traffats pa bade stranden och haft goa kvallar tillsammans. Hua Hin ar en valdigt mysig stad.

MBK....
tisdag 2 mars 2010 - Bangkok, Thailand

Vi som varit i Bangkok nagra ganger hamnar till slut pa MBK. (Elin, vem har inte hort talas om HM.....) Dar har vi varit nastan hela dagen idag och shoppat, 6 vaningar fullproppade med allt man inte behover egentligen.... Det var fullstandigt kaos i trafiken nar vi akte hem utom for Folke, som vant

En fantastisk o
måndag 1 mars 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har nu varit pa Phu Quoc nastan en vecka och det har inte varit fel. Den ar helt oforstord av turism. Vi bor pa Eden bar som ags av Phuongs farbror och vi blir verkligen bortskamda av alla. Eden ligger precis pa stranden och den ar kilometerlang med alldeles klart (och mycket varmt) vatten. I

Bilderna fran Saigon
torsdag 25 februari 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu hoppas jag att det funkar med bilduppladdningen. Det gar lite trogt med natet har. Vi ar nu pa Phu Quoc, bor pa en fantastisk strand med fint vatten.... Fortsattning foljer senare.

Mopeder ggr flera
onsdag 24 februari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Verkligen ytterligheternas resa. Har kor mopederna mellan 7 till 12 pa bredden vid stoppljusen, alla vill komma forst och de kommer fran alla hall, har man otur kommer nagon bakom pa trottoaren ocksa. I gar akte vi lokalbussen till China town pa grossistmarnad, tyger, dekorationer i mangder (slang

Vi fyra pa rundresa
söndag 21 februari 2010 - Phan Thiet, Vietnam

Vi tog nattbuss upp till Da Lat, en stad som ligger hogt uppe i bergen. Lite kallare, sa vi anvande troja pa kvallen for forsta gangen och vietnameserna dunjacka med palskant och mossa. Vad vi inte tankte pa var nyaarsfirandet och alla lediga vietnameser som var dar. Vi kom mitt i natten och fick

Turistattraktionerna..
onsdag 17 februari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Till slut blev vi alla samlade här i byn. Calle hade otur och blev ett dygn försenad. Dessutom hade hans väska blivit kvar i Frankfurt och kom inte tillrätta förrän efter ytterligare ett dygn. Här i byn har vi mött en massa trevliga och gästvänliga släktingar och vänner till familjen.

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Lite mer från slott till koja--
lördag 13 februari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vi hade problem med intrenetuppkopplingen när vi skulle ladda upp bilder till det förra inlägget. Därför kompletterar vi med lite fler nu. Vi är nu i Phuongs hemstad och hälsar på hos hennes familj. Calle har blivit en dag försenad pga snö i Tyskland, men är nu äntligen på väg hit. Vi