Koh Lanta Living 10/11, säsong 5

tisdag 21 september 2010 - fredag 11 mars 2011

Vår 5:e vinter på Lanta, denna gången long-stay igen. Heltidsstudier i thai på Lanta International Language School står på agendan och om tid finns även en Rescue-diver kurs hos Lanta Diver. Förutom sol, bad och chill förstås...

Sista inlägget
måndag 14 mars 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Vi är i Sverige igen sedan några dagar tillbaka, men jag vill ju ändå avsluta årets dagbok på ett bra sätt, med lite text och bilder. Sista månaden efter Singapore bjöd på lite utflykter, besök från Sverige, skolexamen, fruit-carving, sol och bad. Vi var en tur till Lanta nationalpark

Singapore
söndag 20 februari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Vi har varit på ”visum-resa” till Singapore tillsammans med våra grannar och vänner Tommy och Iva. En mycket trevlig resa. Singapore – denna sprudlande storstad, extremt ren och välskött, inte ett grässtrå ligger fel. Skräpar du ner eller går mot röd gubbe väntar dryga

Manta-mania
fredag 28 januari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Jag har haft mitt dyk-cert i 3 år nu, och under den tiden har jag hoppats få se Manta Ray (eller Djävulsrocka som det missvisande svenska namnet är). När jag hört ryktas att det finns mantor ute vid dykplatsen Hin Daeng (som är den säkraste platsen när det gäller manta här omkring, men

Senast aktiv - från Sverige
God fortsättning på nya året
torsdag 6 januari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu är vi en vecka in på nya året (år 2554 enl buddhistisk tideräkning). Nyårsafton firade vi på stranden på restaurang Rann. Härligt väder, god mat, bra musik, fireshow, Kom Loy (risballonger) och massor av fyrverkerier. Kunde inte vara bättre. I tisdags var vi ute på första dykturen

Solen strålar
måndag 27 december 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Ja, nu har vi riktigt Thailands-väder. Solen strålar och himlen är blå. Och lite vind som pricken över i, så det inte blir för hett. Visumresa Förra lördagen var vi på sk visumresa. Tidigare år har vi passat på att ta lite semester utanför landet och tagit flyget till Kuala Lumpur