Soluppgångens land

fredag 12 februari 2010 - torsdag 18 mars 2010

Lite annan resa än mina vanliga, lite mindre sol och värme och lite större reseomkostnader. Det skall bli kul att se om Japan liknar alla fördomar från tv-serier och filmer...

Slutspurt
söndag 14 mars 2010 - Hawaii, USA

Så var man tillbaka i Waikiki igen, resan på Hawaii (den stora ön) gick bra, har inte haft några incidenter med mina hyrbilar som jag brukar ha annars, det var ganska odramatiskt att besöka vulkanen också, den var tyvärr lite för oaktiv dessa dagar så jag fick inte se någon lava men lite

Ur askan, i elden...?
onsdag 10 mars 2010 - Hawaii, USA

Det är något konstigt med USA, varje gång jag åker hit blir jag bara mer och mer amerikaniserad illa nog. Efter att ha vandrat runt i Waikiki och Honolulu så blev det dax igen, kan inte hålla mej ifrån att hyra bil när jag är i USA, så naturligtvis blev det en fläskig Cheva Impala som

Land of the sunset
onsdag 3 mars 2010 - Hawaii, USA

Åter igen gör jag ett litet avsteg från min planerade resrutt... Originalplanen, som en del vet, var att flyga till Japan och ta mej till Ryssland och åka trans-sibiriska hem men där ändrade jag mej rätt snart och tänkte att jag skulle kombinera Japanresan med två veckor i SydKorea i

Tragik
måndag 1 mars 2010 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Är nu i den stad som först blev drabbad av en atombomb, även om nästan alla spår är borta nu känns det ändå lite konstigt att gå i en stad som knappt existerade på kartan efter den 6 augusti 1945, det var interessant och informativt att gå till museet här, i Nagasaki var museet mer

Sweden
fredag 26 februari 2010 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Är nu i Nagasaki, det var en jobbig resa hit men det var ju självförvållat, satt i baren på hostelet och drack ett par kalla dagen innan, satt och pratade lite med en italienska som jag pratat lite med dagen innan, hon förklarade sin kärlek till mej på kvällen men tyvärr så var hon där