Vinter 2010

torsdag 4 februari 2010 - måndag 8 mars 2010

Egentligen är det 3 resor men slår ihop dem till en här. Det börjar med en konferans till Åre med jobbet. Den resans höjdpunkt är offpiståkning med guide. Sen en vecka senare ska jag först till Orsa för ett skidlopp på 42km(Orsa Skimarathon), sen vidare till Idre för 2 dagars alpin skidåkning och sen en veckas längdskidåkning i Bruksvallarna. Sen som kronan på verket Vasaloppet första helgen i mars.

Vasaloppet 2010
söndag 7 mars 2010 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Kl 04.30 på söndagen ringde väckarklockan med vasaloppsjingeln som signal. Dags för gröt, kaffe och sen ut till den färdigpackade bilen. Vi var vid starten 05.30 och till startled 7 var det redan 100meter kö. Men tillslut kom jag in och lämnade mina skidor på en bra plats. Vi återsamlades

Inför Vasaloppet 2010
torsdag 4 mars 2010 - Malung NV, Dalarnas län, Sverige

Nu var det dags för Vasaloppet igen. Imorgon fredag kl 09 kör jag, Johanna, David, Johan och Henrik L upp mot Sälen. På lördag lämnar vi in våra skidor hos Mattias Svahn för vallning, hämtar nummerlappen, kollar in startområdet och tar den numera tradionsbundna uppladdningsvåfflan. Jag

Träningsläger i Bruksvallarna
söndag 21 februari 2010 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Efter Idre körde jag vidare mot Härjedalen. Vägen från Idre var inte så värst bra men riktigt vacker. Jag körde förbi en by som tydligen var sveriges högst belägna. Jag kom fram till Bruksvallarna ca 18.00 och hittade min stuga. Vi hade 2st stugor med 5 personer i varje. När första

Idre
måndag 15 februari 2010 - Älvdalen N, Dalarnas län, Sverige

Efter Orsa körde jag vidare norrut mot Idre. Det tog ca 2h att köra denna sträckan och jag var uppe ca 11.00. Anders kom och mötte mig och vi började med att käka lunch. Sen fixade Anders liftkort till mig så jag slapp betala och vi körde några timmar. Jag körde skidor och Anders

Orsa Ski Marathon
lördag 13 februari 2010 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Körde från Lund kl 12 på fredagen mot Dalarna. Det gick ganska bra fram till 17 när det började bli mörkt. Iallafall väl framme i Orsa kl 20.30 checkade jag in på hotellet Strandvillan. Lördagsmorgonen började med en hotellfrukost och sen 20min bilfärd till Grönklitt. Det var 24 minus i