Gambia 2010

måndag 1 mars 2010 - tisdag 23 mars 2010

Semester på Bungalow Beach Hotel, besök hos fadderbarn i Faji Kunda m.m.

2010-03-23
tisdag 23 mars 2010 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemma igen och här ser det nästan ut som när vi åkte för tre veckor sedan. Bara lite mindre snö och några grader varmare. Det har varit en härlig och avkopplande semester. Vi har varit med om mycket och mött många intressanta människor. Som ni säkert har förstått, tycker vi mycket

2010-03-21
tisdag 23 mars 2010 - Serrekunda, Gambia

Kl. 19.15 i går kväll hämtade Buba oss och vi åkte till CJ:s compound i Kanafing. Vi satte oss i vardagsrummet och pratade. Efter en stund kom hustrun med grönsaker och Chicken Yassa med coscous. Det smakade precis lika gott som förr. Vi kom överens om att nästa gång vi kommer till

2010-03-22
tisdag 23 mars 2010 - Serrekunda, Gambia

I dag måndag har det sett ut som om hösten är på väg. Två stora grenar hade blåst ner från en av palmerna utanför lägenheten. Fortfarande molnigt och betydligt svalare än tidigare. Vi packade, tog adjö av städaren m.fl. och tog lunch på restaurangen. Strax före kl. 14 kom Buba och

2010-03-20
lördag 20 mars 2010 - Serrekunda, Gambia

Hem till Buba kl. 09.30. På vägen köpte vi 3 st. papayaplantor för 40 dalasi/st. Vi köpte också en säck ris till familjen som present från Gunilla och Per. Papayaplantorna planterades. De kommer att ge frukt om ca 3 månader och fortsätter sedan att göra det i 3 år, då det är dags att

2010-03-19
lördag 20 mars 2010 - Serrekunda, Gambia

Kl. 08.15 hämtade Linda oss för ett besök vid hennes bygge. Grundstenarna var på plats och gjutning av ett varv med armeringsjärn var nästan färdigt. Grunden höll på att fyllas och nästa steg är att börja mura upp väggarna. Allt görs med handkraft. Fyllning av grunden görs t.ex. med