Kina-Taiwan-Japan-Kina, Kryssning

torsdag 25 mars 2010 - söndag 11 april 2010

25/3 Resdag Arlanda-Helsingfors-Hon Kong 26/3 Anländer till Hong Kong (bor på Hotell) 27/3 Hong Kong (bor på fartyget Costa Classica) 28/3 Hong Kong (Sightseeing). Båten avgår 21.30 29/3 Till sjös 30/3 Taiwan, Keelung 31/3 Japan, Naha (Okinawa) 1/4 Till sjös 2/4 Japan, Kobe (Osaka) 3/4 Japan, Kobe (Osaka) 4/4 Japan, Yokohama, MT Fuji 5/4 Japan, Yokohama, Tokyo 6/4 Till sjös 7/4 Japan, Nagasaki 8/4 Till Sjös 9/4 Shanghai (bor på faryget Costa Classica) 10/4 Resdag Shanghai-Helsingfors-Arlanda

Färdiga att kliva ombord på Finnair
lördag 10 april 2010 - Shanghai, Kina

Hej! Nu har vi passerat alla kontroller och ska kliva ombord på Finnair. Ha det så bra tills vi snart ses eller hörs. Kram Kerstin

Shanghai, Åkt med tåg i 431 km i timmen
fredag 9 april 2010 - Shanghai, Kina

Dag 14, 9 april 2010 Hej! Ja, så har vi nått slutet på vår kryssning. Shanghai låg och väntade på oss,  när vi vaknade mitt inne i stadens centrum i morse. Tyvärr inte på den bästa sidan. Fint duggregn, dålig sikt och 10 grader. Men, men jag har ändå hunnit få en liten bild av 18

Effekterna av atombomben, 9 aug. 1945
torsdag 8 april 2010 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Dag 12-13, 7-8 april 2010 Hej! Ja, så har vi lämnat Japan bakom oss och till höger finns nu Sydkorea långt bort i fjärran. I går låg vi i hamn i Nagasaki. Ytterligare en mysig japansk stad vackert belägen bland bergsklipporna.  Vår guidade busstur började med att vi åkte upp på en av

Tokyobornas firar körsbärsblomningen
tisdag 6 april 2010 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Dag 9 - 10, 4. - 5 april 2010 Hej! Ja, så har vi kommit till Yokohama (ca 9,5 milj. innevånare och motsvarar ungefär Sveriges befolkning). Längre  österut kommer vi inte på den här kryssningen, utan båten vänder här mot Nagasaki. När vi kom till Yokohama stod ett stort antal japaner

Till havs i kinesiska sjön
tisdag 6 april 2010 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Dag 10-11, 5-6 april 2010 Hej! Ja, så är det vardag igen. och allt återgår återigen till normala förhållanden. Hoppas att alla därhemma är nöjda med påskhelgen. Tack också för alla påskhälsningar! Via båtens bullentiner ser det ut som om vårens ljumma vindar tycks vänta på sig