Rundtur USA-västkust 2010

lördag 8 maj 2010 - tisdag 1 juni 2010

Flyg1: GBG-Amsterdam-Los Angeles Flyg2: Los Angeles-Boston Flyg3: Boston-Amsterdam-GBG

Boston - Amsterdam - GBG
tisdag 1 juni 2010 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Landar på Shiphol c:a 08:20. Efter lite efterforskning (finns inga monitorer på önskat ställe vid terminalerna) får vi reda på från vilken Gate vårt plan ska avgå. Traskar en bra bit, hittar en trevlig butik på vägen, där ett par flaskor Famous inhandlas. Lämnar flygplats på utsatt

Dover - Logan Airport, Boston
måndag 31 maj 2010 - Boston, Massachusetts, USA

08:45 upp för att duscha o packa färdigt. Känner av brandrök i luften från storbrand i Quebec i Kanada. Äter lite frukost, tar en liten hundpromenad utmed gatan. Tittar in hos Bill och kikar på hans cyklar. Tom o jag kikar på vilken väg vi lämpligen tar in till flygplatsen. Kollar även

Söndag i Dover
söndag 30 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Vaknar 08:45, frukosterar (Mairon o jag). Går ut och promenerar ner till stan (några km). Varmt! Hemma igen, Mairon i poolen o solar. Jag o Tom sitter o tjôtar och dricker pils. Tom (Donna's gubbe) har varit iväg och köpt mastodont-kanelbullar (som han tyckte att vi kunde ha till frukost), som

Dover - da'n efter...
lördag 29 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Ligger till 10:00...behövdes nog. Tar själv lite flingor för att få igång kroppen (känner mig oförskämt bra, trots gårdagens intag). Tom o Maria vaknar senare, betydligt "tröttare". Mairon o jag drar iväg till Fox Run Mall för att se om vi hittar något till Eve. Kikar länge efter ett

Slappar, mm i Dover
fredag 28 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Upp vid 09:00-tiden. Tar oss lite frukost och ger oss sedan iväg för att shoppa lite inför lördagens party. Åker till Walmart och tittar på lite av varje. Hittar bl.a. dorn som jag ska använda till att slå i spik i Peterson's altan... Hemma igen, Tom gör ren poolen, jag lägger mig på