Boston - Amsterdam - GBG
tisdag 1 juni 2010 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Landar på Shiphol c:a 08:20. Efter lite efterforskning (finns inga monitorer på önskat ställe vid terminalerna) får vi reda på från vilken Gate vårt plan ska avgå. Traskar en bra bit, hittar en trevlig butik på vägen, där ett par flaskor Famous inhandlas. Lämnar flygplats på utsatt

Dover - Logan Airport, Boston
måndag 31 maj 2010 - Boston, Massachusetts, USA

08:45 upp för att duscha o packa färdigt. Känner av brandrök i luften från storbrand i Quebec i Kanada. Äter lite frukost, tar en liten hundpromenad utmed gatan. Tittar in hos Bill och kikar på hans cyklar. Tom o jag kikar på vilken väg vi lämpligen tar in till flygplatsen. Kollar även

Söndag i Dover
söndag 30 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Vaknar 08:45, frukosterar (Mairon o jag). Går ut och promenerar ner till stan (några km). Varmt! Hemma igen, Mairon i poolen o solar. Jag o Tom sitter o tjôtar och dricker pils. Tom (Donna's gubbe) har varit iväg och köpt mastodont-kanelbullar (som han tyckte att vi kunde ha till frukost), som

Dover - da'n efter...
lördag 29 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Ligger till 10:00...behövdes nog. Tar själv lite flingor för att få igång kroppen (känner mig oförskämt bra, trots gårdagens intag). Tom o Maria vaknar senare, betydligt "tröttare". Mairon o jag drar iväg till Fox Run Mall för att se om vi hittar något till Eve. Kikar länge efter ett

Slappar, mm i Dover
fredag 28 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Upp vid 09:00-tiden. Tar oss lite frukost och ger oss sedan iväg för att shoppa lite inför lördagens party. Åker till Walmart och tittar på lite av varje. Hittar bl.a. dorn som jag ska använda till att slå i spik i Peterson's altan... Hemma igen, Tom gör ren poolen, jag lägger mig på

Landar i Boston, bil till Dover, NH
torsdag 27 maj 2010 - Dover, New Hampshire, USA

Landar välbehållna, dock ej utsövda, på Logan Airport i Boston. Hittar vår hyrbil och börjar färden norrut mot Dover. Ej uppdaterade kartor och viss oenighet med GPS-tanten, gör att vi irrar runt vid flygplatsen och inne i Boston. Hittar dock ut och kör småvägar istf den större

Hollywood - Struligt värre
onsdag 26 maj 2010 - Hollywood, Florida, USA

Lång promenaddags igen. 6 timmar fram o åter till Farmers Market inkl lunch på Farmer's Daughter. Varmt! På vägen hem sygna på kaffe, men beslutar (som tur är...)att hoppa över detta, då vi nästan är hemma. Köper kaffe hos 7-eleven och tar med. Väl där, vid 16:15-tiden, upptäcker vi

Hollywood
tisdag 25 maj 2010 - Hollywood, Florida, USA

Sover länge!! Upp först vid 09:00-tiden...då,de. Vaknade dock 06:40 av telefonsamtal...First Card, Nordea, som hade försökt få tag i mig ett par dagar. Jag fick svaret på mitt kreditkortsproblem; någon har använt mit kortnummer till att köpa prylar för bortåt SEK 4.000! F.C. hade

Hollywood
måndag 24 maj 2010 - Hollywood, Florida, USA

Upp runt 08:30. Hade vaknat tidigare av telefonsamtal, som jag lyckades avvisa...! Kan ha varit tjejen från First Card, som jag snackade med runt midnatt, ang mitt krånglande kort. Hon skulle återkomma med uppgifter om de kunde se några problem, spärrat eller så. Har ju använt kortet ganska

Needles - Los Angeles
söndag 23 maj 2010 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vaknar vid 08:00-snåret, packar, kollar närliggande affär efter morgonmackor, men tji fick vi. Bara "massa skit"-affär med krims-krams och definitivt inget i frukostväg. Tar fram doggybagen och smackar i oss var sin pizzabit o hotell-kaffe. Mums!!... Drar vid 09:30 västerut mot L.A. igen.