BosnienBF08

lördag 24 april 2010 - lördag 8 maj 2010

Barn- och fritidsprogrammet åk 2 åker till Bosnien på studieresa. Första besöksmålet är Dubrovnik sedan går resan vidar till Mostar där vi bor på ett barnhem i 4 dagar. Vi ska där, vara med barnen på barnhemet samt på skolan för funktionshindrade som ligger på området. Vi kommer också att hjälpa till på förskolan. Resan går sedan vidar till Sarajevo där vi kommer att bo på ett studenthem. Vi kommer att vara två dagar på en gymnasieskola och tre dagar på SOS barnbyar. Vi ser alla fram emot resan.

Laget i Sarajevo

Hej alla! Just nu har vi stallt in alla aktiviteter, manga i gruppen har varit sjuka i maginfluensa. En lakare har idag tittat pa de som ar sjuka. Vi tar hand om alla pa basta satt, sa ni behover inte oroa er. Hoppas alla ar friska pa lordag, da flyget gar. (om inte askan satter stopp( MVH Susanne

Hälsningar

Hej det är Elin här. Idag har vi varit på äventyrsbad. Var jättemysigt. Betalade också för en massage och det var helt underbart (och billigt…). Många i gruppen har blivit sjuka idag, magsjuka. Typ 50 %. Jag och tre till och båda lärarna är friska. Vädret som har varit super alla

På väg till Sarajevo

1/5-2010 Idag är der Jesper som skriver. Dagen började riktigt tidigt, klara vid bussen 07.00 för att ha lyckan att sitta på ett tåg i tre timmar på väg Sarajevo. (Dianas stad). Enligt Susanne och Diana så har jag missat en av de vackraste dalar och bergspass i Europa som floden Neretva

Dagbok

Resedagbok 30/4 2010 Idag är det Linn som skriver Hej allihopa! Idag har vi varit på Los Rosales på förmiddagen . Jag och Elin var på förskolan, det var spännande att se hur de jobbade. Nästa pass var vi hos de barn som har autism, det var tre barn och två lärare. Vi satt och observerade

Dag 4

Dag 4. Hej, idag är det Linda som skriver. Dagen började med frukost i matsalen här på barnhemmet. Sedan bar det av till Los Rosales, som är ett dagcenter och en skola med boenden för barn i behov av stöd. Rektorn visade oss runt, visade olika klasser, avdelningar och verkstäder . Hon