Volontär på Barnhem i SydAfrika

lördag 23 oktober 2010 - söndag 5 december 2010

Jag ska resa till SydAfrika och hjälpa till som volontär på ett barnhem strax utanför Stellenbosch. Barnen är mellan 0-8 år och en del är handikappade. Vi ska hjälpa till i den dagliga omsorgen om barnen samt undervisa i grundläggande engelska. Man får bo i delad lägenhet i Gordons Bay och blir körd fram och tillbaka till barnhemmet. Arbetstid må-fre 9-16. Hoppas även få se en del av SydAfrikas natur och djurliv.

Hemma igen, mitt äventyr är slut.
söndag 5 december 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan! Ja, nu är jag hemkommen igen men jag börjar med igår innan hemresan. Packade min väska när jag kom hem ifrån Postnet där jag varit inne på i-net. Tyckte att jag hade mer plats än när jag åkte ner trots att jag hade mer saker med hem??????? Antar att jag packade bättre helt

Hemresedag - blandade kanslor :( / :)
lördag 4 december 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan alla kära där hemma!! Igår var det avslutningsmiddag- Braai- för en massa av oss. Tårar vid avsked o en trevlig kväll. Vi åt som vanligt på hotellet alldeles där vi bor. Sen gick vi till cafe del Mar, en av barerna bredvid. Jag gick hem runt tolv. Anna o Catherine hade gått hem

Sista dagen pa barnhemmet:(

Ja, nu var det ett par dagar sen jag skrev igen. I onsdags, 1 dec, så fyllde Gemma från England 21 år så det firade vi under dagen. Jag o Emilia sjöng " ja må hon leva" för henne på barnhemmet o sen på kvällen så hade vi hyrt en båt o åkte ut från Gordons Bay o tittade på

Helgresume
måndag 29 november 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan igen!! Ja, nu är jag inne på min sista vecka sorgligt nog. Emil- varför en ny telefon??? Vi har ett abbonnemang med telefon som inte ska förnyas än så varför köpa en ny????? Fredagen gick jag till stranden på em o badade i det varma vattnet, minst 21-22 grader! Kvällen blev en

Fredag igen
fredag 26 november 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan! Ännu en solig dag men mindre blåst än tidigare i veckan. Man kan knappt gå upprätt i vindbyarna! Onsdag kväll så åkta vi in till Somerset Mall o gick på bio. Vi såg den sista Harry Potterfilmen, del 1 av 2. Den var jättebra, måste få sett den sista delen också. Bara 49 Rand,