Mykines

söndag 18 april 2010 - söndag 1 augusti 2010

Nordjobb på Færøerne

Till Havs
fredag 11 juni 2010 - Mývatn, Island

Hej, hej Nu är jag på min gamla arbetsplats på Island. Jag tog båten från Torshavn i måndags. Ska ta mig till Reykjavik imorgon. Det har varit sol och blå himmel men igår regnade det och blåste. Idag är det fint igen, men kallt. Jag har varit på vandringstur, cyklat runt sjön, badat i

Något i kikaren
torsdag 3 juni 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Nu är det juni månad. Det har blivit varmare här för det har blåst sydlig vind ett tag nu. Det i sin tur gör att det blir enorma bränningar i hamnen så båten inte kan lägga till. Igår satt jag länge och väl och tittade på bränningarna. De ser ut att komma från ingenstans, och så

En månad
måndag 24 maj 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Ja, nu har jag varit här i en månad. Det har blivit lite varmare och mycket grönare. Det börjar komma fler turister, både dagsturister och de som stannar ett par dagar. De senaste dagarna så har jag gjort frukost i gästhuset vilket i sin tur har inneburit att jag sluppit att servera öl på

Ombytligt väder
onsdag 19 maj 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Just nu skiftar vädret i takt med mitt humör (eller är det tvärt om?). Det har varit regnrusk, dimma, blåst, regn, dimma, och så nu sent på eftermiddagen lättar dimman. Sakta men säkert. Idag kom det helt oväntat (med tanke på det dåliga vädret) en hel drös med turister - danske

Helg
söndag 16 maj 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Nu har jag haft ledigt en helg (eller fr.o.m. lördag lunch). Det har varit hyfsat väder så det har blivit promenader runt i terrängen. Igår gjorde jag ett försök att bestiga Knúkur, den högsta punkten på Mykines. Det blev dock inte en topptur, det sita hundra meterna upp till toppen