Mitt Ryssland

onsdag 14 april 2010 - söndag 31 oktober 2010

9 Maj!
lördag 15 maj 2010 - Voronezj, Voronezj, oblast, Ryssland

Idag är det en aldeles särskild dag, det är 9 maj och exakt 65 år sedan andra världskrigets slut. Det firas vill jag lova! I dagarna tre. Hela centrum är avstängt för biltrafik, och redan kl 10 imorse började militärparaden, vilket var lite i tidigaste laget med tanke på vad jag syslade

God morgon!
lördag 15 maj 2010 - Voronezj, Voronezj, oblast, Ryssland

Nu undrar ni säkert varför det helt plötsligt ploppar upp en massa gamla inlägg här... I ett försök att ge mig in i Bloggträsket, hamnade jag fel... och har nu insett att den gamla goa resedagboken ändå är den som fungerar bäst. Förövrigt så firar jag idag lördagen med frukost

Ordning på torpet
tisdag 27 april 2010 - Voronezj, Voronezj, oblast, Ryssland

Nu börjar ju saker att ordna upp sig... Fick Internet igår, efter en och en halv vecka. I dag har jag spenderat 4 timmar med att skaffa dokument för en fullmakt så jag kan få bagaget från moskva. Först fick jag gå till en notarius (officiell person som intygar att jag är jag), sen till

Framme!
lördag 17 april 2010 - Voronezj, Voronezj, oblast, Ryssland

OjOj! Nu var det lange sedan... Ursakta att jag skriver fult men alla vara svenska krummelurer finns inte pa ett kyrilliskt tangentbord :P Jag har ialla fall kommit fram och har hunnit se mig om lite pa jobbet nu i borjan har det val mest blivit att jag svansat med andra. Men den har veckan har