FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

söndag 4 juli 2010 - söndag 18 juli 2010

Sammen med tre spanske venninner skal jeg besøke Færøyene og Island. Vi skal gå fjellturer,besøke fuglefjell, bade i varme kilder og kanskje få oppleve vulkanutbrudd. Ettersom to av oss fyller 60 år dette året, synes vi det ville passe ekstra godt med litt skikkelig fyrverkeri. Este verano voy a Las islas Feroes y a Islandia con tres amigas de Granada: Rosa, Eliana e Isabel.Vamos a hacer excurciones, ver una gran variedad de aves, bañarnos en aguas termales y quizas experimentar una erupción...

NOEN FLERE FOTO / ALGUNAS FOTOS
söndag 12 september 2010 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Noen har savnet bevis på at man kan få kjøpt øl og annet alkohol på Færøyene... Derfor har jeg nå føyd til noen flere bilder. Fant også ut at vi ikke hadde lagt inn noe fra Geysir eller Gullfoss. Albumet er derfor utvidet, og det er også ryddet litt slik at bildene nå tilhører sine

FIN DE VIAJE
söndag 18 juli 2010 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Se acaba. Pensabamos que podriamos escribir casi cada fin de dia, pero hemos acabado sin fuerzas. Y sin darnos cuenta, se acaba.Los dos ultimos dias hemos hecho viajes con Gunar a las tierras del sur, con su coche todoterreno.Hoy nos hemos recuperado en la Laguna Azul, bien calentitas, sauna

REISEN ER SLUTT
söndag 18 juli 2010 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Det viser seg alltid at det blir mangel på tid til å formidle inntrykk underveis. Slik er det blitt denne gangen også. De tre siste dagene har vært fulle av opplevelser. To av dagene med egen guide med bil (verten vår som heter Gunnar), og vi har blant annet vært på strender og breer, sett

REYKJAVIK BEDRE ENN SITT RYKTE
torsdag 15 juli 2010 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

I går på morgenen kom vi til Reykjavik, leverte fra oss en skitten bil og fikk innstallert oss i en ettromsleilighet svært sentralt plassert, allerede klokka ti. Den andre ble ledig litt senere, men da var vi allerede igang med å utforske byen. Sola skinte, og det var passe varmt. Byen er

RECORRIDOS POR ISLANDIA
tisdag 13 juli 2010 -

Desde Feroe no hemos tenido tiempo de escribir en este ”diario”porque solamente hemos podido vivir experimentando imagenes y sensaciones, y compartiendolas. Que diferentes y que iguales Feroe e Islandia!!. La tierra es la misma: oscura de volcan, reflejo de agua y verde del resultado de la